רקטה בגן משחקים: ‘התפוצץ 20 מטר מהבית מדרש, תריסים עפו’

14 רקטות נורו לשדרות ועוטף עזה - 12 מהן יורטו • רקטה נפלה בחצר בית, ואחרת בגן משחקים: "בנס לא נפגענו, הישיבה לא ממוגנת. הרקטה נחתה בארגז חול" • נתניהו מאיים: "אני מדבר על מלחמה. אני לא ממהר למלחמות כי אני שומר על חיילי ישראל, אבל זה יכול לקרות בכל רגע"
חיים טוויל
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 13:13

לאחר כחצי יממה של שקט בדרום: מטחים כבדים של רקטות נורו היום (שני) לעבר העיר שדרות ושורה של ישובים בעוטף עזה.

במקרה הראשון נורו שש רקטות וחמש מהן יורטו. כוחות ההצלה טיפלו בנפגעת חרדה בשנות ה-60 לחייה.

זמן קצר אחר כך נורה מטח נוסף לעבר עוטף עזה. דווח על רקטה אחת שנפלה בחצר בית. נפילה נוספת נרשמה בגן משחקים, נגרם נזק לגן ולכמה כלי רכב.

מעיריית שדרות נמסר: “בחצר בית נמצא חלק של רקטה. אין נפגעים בגוף ואין נזק. בגן משחקים נגרם נזק לגן ולמספר כלי רכב. אין נפגעים בגוף”.

בעירייה הוסיפו:  “עובדים סוציאליים של אגף הרווחה ועובדי מרכז חוסן עם מתנדבים של צוותי החירום השכונתיים הגיעו לזירות הנפילה להעניק טיפול לתושבים שזקוקים לסיוע רגשי. ראש העיר, אלון דוידי, הגיע לזירות, דיבר עם התושבים, אמד את הנזקים והורה לצוותים להיות בכוננות להמשך הירי. כלל צוותי העירייה נמצאים בשטח ובמרכז ההפעלה לתת שירות מיטבי לתושבים”.

גן המשחקים בו פגעה הרקטה נמצא סמוך לישיבת ההסדר בשדרות.

דביר, אברך בישיבה בשדרות שהרקטה התפוצצה לידה, סיפר ל’כאן חדשות’: “זה התפוצץ 20 מטרים מהבית מדרש, בנס לא נפגענו, הישיבה לא ממוגנת. בנס הרקטה נחתה בארגז חול. פתאום היה בום חזק, התריסים עפו, היה ענן עשן אפור גדול, יצאנו ישר לראות שהבתים לא נפגעו, יש כאן שכונה עם אוכלוסייה מבוגרת”.

בסך הכל זוהו 14 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 12 שיגורים.

צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים, בראיון לגלי צה”ל, למתקפת הרקטות אמש והיום. נתניהו הבהיר כי מבחינת ישראל חמאס אחראי לירי מהרצועה וציין: “הבהרתי לחמאס כי אם לא ירה על הסוררים בעזה אנחנו נירה בו. אני מדבר על מלחמה”.

עם זאת הבהיר ראש הממשלה כי הוא אינו שש לצאת למבצע צבאי נרחב בנקודת הזמן הנוכחית, ויעשה זאת רק אם לא תהיה ברירה. “אני לא ממהר למלחמות כי אני שומר על חיילי ישראל, אבל החמאס צריך לדעת שזה יכול לקרות בכל רגע”, אמר נתניהו.

נתניהו הגיב בראיון גם לביקורת הנשמעת על מדיניותו מצד יו”ר כחול לבן בני גנץ – ועקץ: “לא ראיתי שום יוזמה מיוחדת מגנץ כרמטכ”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות