הסוקרים: גנץ נפגע, יש מעבר מגוש שמאל לימין, עוצמה במגמת ירידה

מנו גבע ממכון מדגם: "מזהים מעבר מנדט מכחול לבן לליכוד - ומנדט מכחול לבן שמאלה" • דודי חסיד מקנטאר מדיה: "פעם ראשונה שרואים את כחול לבן נפגעת"
חרדים 10
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 12:19

אתמול (ראשון), לראשונה בסבב הבחירות הנוכחי, פורסמו סקרים לפיהם מפלגת הליכוד מתחזקת ועומדת על מנדט אחד יותר מכחול לבן שהובילה עד כה בסקרים.

הבעלים והמנכ”ל של מכון המחקר ‘מדגם’  -מנו גבע, ומנכ”ל ‘קנטאר מדיה’ –  דודי חסיד, שוחחו עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103fm על התחזיות.

גבע הדגיש: “לזהות מגמה זה מה שבדיוק הסקרים לא מתיימרים לעשות, אנחנו מצלמים תמונת מצב”.

לדברי חסיד, התרחש שינוי בשני צידי המפה הפוליטית: “התחזקות הליכוד היא יותר ממנדט אחד על חשבון ימינה. בצד השני תמונה הפוכה בדיוק, העבודה-גשר-מרצ לוקחים בחזרה מנדט אחד מכחול לבן”. הוא חשף: “יש מעבר גם בין הגושים, לא מאוד גדול, אבל מנדט אחד זז מכחול לבן לליכוד”.

החלטת ממלא מקום פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת ‘המימד החמישי’ היא הגורם שהוביל לשינוי לדבריו. “בכל הסקרים לפני כן ראינו עד כמה טוהר המידות חשוב למצביעי כחול לבן ובשנייה שזה קרה, ולא משנה אם זה נכון או לא נכון, הפגיעה הייתה די מיידית”.

גבע לא בחן את ההשפעה של המימד החמישי על הבחירות ולכן סירב להתייחס לנושא, אך ציין: “יכול מאוד להיות שיש לזה השפעה כי אנחנו מזהים מעבר מכחול לבן, בניגוד למה שאמרנו עד היום, מעבר של מנדט אחד מכחול לבן לליכוד”.

חסיד: “אני רואה בערך את אותה תמונה שמנו מדבר עליה. אני לא רוצה להגדיר את זה כמגמה, אנחנו בנקודת זמן של אתמול ראינו את זה. ראיתי אתמול סקר שלא לפרסום שחיזק לי את הדעה שזה אכן קורה. אנחנו צריכים לעקוב, קורים הרבה אירועים מסביב שיוכלו להשפיע. יכול להיות שתהיה לזה השפעה”.

בן: החלטת פתיחת החקירה לפני הבחירות מזכירה לי את חקירת המיילים של הילרי קלינטון שהובילה להפסד שלה, למרות שלא היה שם דבר. זה יכול לקרות גם במקרה הזה?

חסיד: “קשה לומר בשלב זה, אנחנו צריכים להמשיך לעקוב ולראות. ההנחה שלי היא שבגלל שדבר כזה קורה לראשונה, אחרי כל כך הרבה אירועים, כולל מצבים שבהם ראינו את גנץ מועד בלשונו, וראינו אותו יורד באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה באופן יחסי, בשבועיים האחרונים ממצב של כמעט שוויון סטטיסטי, נפתח אתמול פער של 10% ביניהם. יכול להיות שזו לא מגמה, אנחנו נמשיך לדגום, ויכול להיות שנראה שהיה פה משהו רגעי שמתכנס חזרה”.

גבע: “יכול להיות שלא, נצטרך לעשות כל יום סקר”.

ינון: ומה מצבה של עוצמה יהודית לפי הסקרים?

גבע: “נמצאת על 1.5% בסקרים אצלי ואני חושב שגם אצל דודי. צריך להגיע ל-3.25 אחוז בכדי להגיע לאחוז החסימה. אנו רואים ירידה מאותו תרגיל שנעשה לו על ידי ‘ימינה’, לפני כן הוא היה קרוב לאחוז החסימה והיו גם סקרים, לא אצלי, שהוא עבר. מאז התרגיל אנחנו רואים מגמת ירידה וכרגע זה נראה רחוק מאחוז החסימה”.

ינון: אפשר להגיד שלכחול לבן אין סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה?

גבע: “אני לא אגיד לעולם שאין סיכוי לשום דבר, אנחנו למודי הפתעות”.

בן: ראיתי בסקרים שנכון לעכשיו יתרון לכחול לבן בשאלה ‘עד כמה בטוח שתבוא להצביע’. זה השתנה?

חסיד: “היתרון קטן יותר, יש היום בערך 4% יתרון לכחול לבן בקרב הבאים להצביע, או יותר נכון יתרון למרכז שמאל. יש 73% מצביעי שמאל, 69% מצביעי ימין. גם הדברים האלה יכולים להשתנות, יש עבודת שטח משמעותית, משני הצדדים, וזה יכול להיות הגורם המכריע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות