“חילאתי אותו מכות עם החגורה” I אישום: הצליף ב-5 ילדיו בלי רחמים

האב נהג להצליף בילדיו בתדירות של פעם בחודש, במשך השנתיים האחרונות, כגמול על מעשים שעשו ולא היו לרוחו • לדבריו, המעשים לא בוצעו מכעס אלא "ביישוב הדעת לצרכי חינוך, שהילד צריך לדעת שאם יתנהג בצורה כזו יכאב לו" כתב האישום מגולל את ההתעללות
חיים טוויל
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 11:13

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שני)  כתב אישום לבית משפט השלום בראשל”צ נגד אב שהתעלל בחמשת ילדיו הקטינים.

האב נעצר ביום שני שעבר. 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד שגיא שגב, במהלך השנתיים האחרונות, בתדירות של כפעם בחודש, פעל האב באלימות כלפי חמשת ילדיו הקטינים בדרכים שונות – וזאת כשיטת חינוך וכגמול למעשים שעשו אשר אינם לרוחו. 

כחלק משיטת החינוך נהג האב להצליף באמצעות חגורה על גופם של הילדים, בין היתר על ידיהם, רגליהם, בטנם וראשם, וגרם להם לכאב רב.

האב נהג לסטור לילדים בפניהם ובחלקי גופם השונים, ביודעו כי המכות וההצלפות כואבות לילדים. בחלק מהמקרים נותרו סימני חבלה על גופם של הילדים, לעיתים למשך מספר ימים.

האב נהג לרדוף אחרי ילדיו עם חגורה על מנת להרתיעם, ולאיים עליהם באומרו: “אם תבוא לבד תקבל מכה אחת, אם אני אצטרך לבוא אליך תקבל 2 מכות”.

באחד המקרים, הורה האב לאחד מילדיו להחליף את בגדיו לבגדים קצרים והצליף בו בכבל של מחשב 10 הצלפות על רגליו וידיו החשופות. במהלך ההצלפות החל הילד לבכות מכאב, אך שם לא חדל ממעשיו והורה לילד להיות בשקט.

בעקבות ההצלפות נגרמו לילד כאבים עזים וסימני חבלה ברגליו, גופו רעד והוא התקשה ללכת.

לדברי האב בחקירה, המעשים לא בוצעו מכעס אלא “ביישוב הדעת לצרכי חינוך, שהילד צריך לדעת שאם יתנהג בצורה כזו יכאב לו”. בנוגע לאחד האירועים, במהלכו הצליף בילד באמצעות חגורה, אמר האב: “חילאתי אותו מכות עם חגורה”.

 בבקשת המעצר כתב עו”ד שגיא שגב: “מסוכנתו של המשיב כלפי ילדייו גוברת נוכח היעדר כל מודעות מצדו לפסול שבמעשיו, וסברתו כי מעשיו הם לטובת הילדים, בהתעלמו מהכאב הרב שגרם להם, על אף שהיה מודע לו היטב. אמרותיו של המשיב בחקירתו כי הצליף נמרצות בילדיו כשיטת חינוך, לא מתוך כעס אלא ‘ביישוב הדעת’, מלמדות על התנהגות מטילת אימה מצד המשיב כלפי ילדיו כדבר שבשגרה”.

אם הילדים חשודה בעבירות אלימות כלפיהם. היא שוחררה בתנאים מגבילים וצפוי להתקיים בעניינה שימוע.

בבקשת המעצר של האב נאמר כי האם ציינה שהאב נהג להצליף באמצעות חגורה על גופם של ילדיהם, לעיתים תוך שגרם להם לחבלות, והיא לא מנעה זאת ממנו משום שלא רצתה לפגוע בסמכותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חלאת אדם
    24/02/2020 13:55
    ד
  1. שייתן לי להצליף בו 1 על 1 .