תחפושות, שוחד, יאכטה: הרב ברלנד מספר על הבריחה

בצילומים שנחשפו הערב בחדשות 13, תועד מנהיג 'שובו בנים' מגולל את מסע הבריחה שלו בשש מדינות בשלוש יבשות: "בכל פעם אתה בא עם זהות אחרת" • צפו בתחפושות וכיצד הוא מספר ברלנד בקולו שלו על השוחד והדרכונים המזוייפים בהם משתמש
חרדים 10
כ"ה שבט התש"פ / 20.02.2020 00:20

במשך 3.5 שנים עשה הרב אליעזר ברלנד הכול כדי לחמוק מהעמדה לדין בישראל על עבירות של מעשים חמורים בנשים מקהילתו. מסע ההימלטות שלו התפרש על פני שלוש יבשות ושש מדינות וכלל מטוס פרטי, יאכטה, החלפת זהויות, תחפושות, שוחד ודרכונים מזויפים.

בהקלטות שנחשפו הערב (רביעי) על ידי העיתונאית אריאלה שטרנבך בחדשות 13, נראה מנהיג ‘שובו בנים’ מתברב על עלילות מסע הבריחה שלו.

“היו תמיד מפרידים אותי מכולם ואומרים, אנחנו לא יודעים איך להאמין לך. כל פעם אתה בא עם זהות אחרת. היה להם גם את התמונה שלי”, סיפר ברלנד.

בהקלטות, שהגיעו לידי חוקרי המשטרה, נשמע הרב ברלנד בקולו מתאר את נתיב הבריחה שבו עבר, באמצעים שלא היו מביישים גם ראש ארגון פשע בין-לאומי.

“מהולנד נסעתי לפרנקפורט, זה היה נס כי היה לי דרכון בלי שום חתימות, שהוציאו אותו בברלין. מישהו קיבל את המידע, כמה ראנדים, כמה פלאפלים הוא קיבל. הוא ריק לגמרי. אם הייתי עולה על אווירון, היו אומרים לי – ‘בלי חתימות אתה מגיע?’ אז היו תופסים אותי, היה נס”.

מיוהנסבורג, שם הוקלט, הוא המשיך לאירופה.

בתמונות, שגם הן נחשפות בחדשות 13 לראשונה, הוא נראה מגיע בתחפושת לתחנת רכבת באירופה.

בתמונה נוספת, הוא תועד על יאכטה רגע אחרי שברח מיוון.

הרב ברלנד: “ירון ימין שיחד את כל משמר החופים, ביוון, אתה מבין, ב-15 אלף ראנד, 15 אלף יורו, שאת היאכטה שלו לא בודקים אותה. מביאים את הפספורטים,  חותמים, ולא מסתכלים  מי נמצא בתוך היאכטה”.

גל לברטוב, מי שהיה מנהל המחלקה הבין לאומית בפרקליטות המדינה – אמר בכתבה: “המחלקה עסקה בהליך המבצעי ובהליך המשפטי בהסגרה של מאות עבריינים שנמלטו מישראל. אף אחד מהם למעשה לא הגיע לקרסוליו של הרב ברלנד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות