ביבי: יש לי הצעה, תפתח שגרירות בירושלים • ומה הגיב נשיא אוגנדה?

ראש הממשלה המבקר באוגנדה אמר: "אוגנדה בוחנת לפתוח שגרירות בירושלים ואנחנו שוקלים לפתוח שגרירות ישראלית בקמפלה" • לפי דיווח בסודן נשיא מועצת המדינה הגיע לביקור פתע באוגנדה במהלך ביקור נתניהו • נתניהו הבוקר: "מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל"
נתן פרל
ח' שבט התש"פ / 03.02.2020 17:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע במהלך ביקורו היום (שני) באוגנדה, כי המדינה שוקלת לפתוח בקרוב שגרירות בירושלים.

אם יתרחש המהלך, ישראל תגמול בפתיחת שגרירות בקמפלה.

אוגנדה תהיה בכך המדינה השלישית, אחרי ארה”ב וגואטמלה, שתפתח שגרירות בבירת ישראל.

ראש הממשלה אמר את הדברים בהצהרה שנשא בתום פגישתו עם נשיא אוגנדה: “זאת ידידות אמת. זהו ביקורי החמישי באוגנדה. היא התחילה לפני עשרות שנים בפגישתנו הראשונה, אדוני הנשיא, לעולם לא אשכח אותה. כל ביקור מרגש אותי מאוד. הוא פורט על נימי נפשי. נחתנו היום ליד הטרמינל באנטבה שם נהרג אחי, ושם הקמתם אנדרטה לזכרו ולזכר האחרים שמתו במבצע החילוץ הגדול. לעולם לא אשכח את ידידותך, ישראל לעולם לא תשכח את ידידותך”.

“זהו ביקורי החמישי באפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל, בגדול. זה התחיל כאן באוגנדה וזה ממשיך באוגנדה, תחת הנהגתך האיתנה, בדרך שבה הצבת את אפריקה ואת אוגנדה על הבמה העולמית. אני מודה לך, אדוני הנשיא, על הסיוע שאתה נותן לישראל במאמצינו להגביר את שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה. זה דבר בעל ערך רב לישראל ואנו מעריכים זאת עמוקות”, הוסיף נתניהו.

הוא ביקש ממארחו להוביל פתיחת שגרירות בירושלים. “הרשה לי לומר שיש שני דברים שאותם אנו רוצים להשיג, ודנו בהם בביקור הזה: הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח. ושנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב”.

נשיא אוגנדה ענה: “אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא”.

מוקדם יותר התקבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה על ידי נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ורעייתו, שרת החינוך ג’נט מוסווני, במשכן הנשיאות באנטבה.

נתניהו כתב בספר האורחים: “לנשיא יוורי מוסווני ולגברת הראשונה ג’נט, רוב תודות על האירוח היוצא מן הכלל – והידידות איתנו ועם מדינת ישראל”.

“זה מרגש אותנו מאוד, ואנו מכירים על כך תודה”, הוסיף נתניהו.

לאחר מכן נועדו ראש הממשלה ומארחו בארבע עיניים. הם דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לאוגנדה במגוון רחב של תחומים כולל כלכלה, בריאות, מים, אנרגיה, תקשורת וחקלאות.

עיתונאי סודני דיווח היום כי מנהיג סודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, יצא לביקור פתע באוגנדה במהלך שהותו של נתניהו במדינה.

ביקורו לא פורסם מראש.

ראש הממשלה יצא הבוקר לביקור בן יום באוגנדה. נתניהו לא נימק את נסיעתו בנושא ספציפי, אך רמז למטרה שינסה להשיג בביקור: “אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות