נתניהו: הממשלה תצביע כבר ביום א’ על סיפוח כל ההתנחלויות

כבר בשבוע הבא הממשלה תצביע על החלת החוק הישראלי על כל ההתנחלויות: "דין איתמר כדין תל אביב, אף יישוב לא ייעקר" • יבוטל הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים ויוסרו כל ההגבלות על בנייה ביו"ש • "הבירה הפלסטינית המוצעת תהיה אבו-דיס" • ומה יצטרכו לעשות הפלסטינים?
אריה ריבקינד
ג' שבט התש"פ / 28.01.2020 22:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי), בשיחה עם עיתונאים ישראליים המתלווים אליו, להשלכות המיידיות של תוכנית המאה של הנשיא טראמפ – וציין כי השלב הראשון של החלת הריבונות יבוצע מיידית.

נתניהו הדגיש: “ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח וכל הישובים. הכל כלול. כולל עתודות שטח לפיתוח התנחלויות. ישראל מתייחסת באופן שווה לכל ההתנחלויות. דין איתמר כדין תל אביב”.

ראש הממשלה הוסיף, כי ישראל מקבלת הכרה אמריקנית לשטחים נוספים ביהודה ושומרון: “צה”ל ימשיך לשלוט בכל השטח כולל צירי גישה. אף אחד לא ייעקר מביתו. ההכרה האמריקנית מונעת סנקציות בינלאומיות נגד ישראל במידה של סיפוח”.

נתניהו הסביר: “החלת החוק הישראלי תיעשה בשתי פעימות – קודם אביא לאישור הממשלה בישיבה הקרובה החלטה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וכל ההתנחלויות. לאחר עבודת מטה בישראל ובתיאום עם ארה”ב תובא לממשלה החלת החוק הישראלי על שטחים נוספים. זה ייקח קצת זמן”.

נתניהו הבטיח: “נבטל את הממשל הצבאי מעל חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות בעקבות החלטת הממשלה. אחרי החלת החוק הישראלי יוסרו כל ההגבלות על הבניה ועל סוגיות נוספות. הכרת ארצות הברית תהווה אמצעי ביטחון מפני עיצומים של מועצת הביטחון של האו”ם”.

 

ראש הממשלה: “זהו שינוי מהפכני לעומת תוכניות בעבר. אנחנו מקבלים הכרה מארצות הברית לירושלים מאוחדת. היא מציבה דרישות לפלסטינים ולא לישראלים כדי להיכנס למשא ומתן – והן: פירוז רצועת עזה, לפרק את חמאס מנשקו, הפסקת תשלומים למחבלים, סיום התביעות בבית הדין הבין-לאומי, הפסקת ההסתה נגד ישראל, אי הצטרפות לארגונים בין-לאומיים ללא הסכמת ישראל.

“התנאים לסיום המשא ומתן הם: הכרה במדינה יהודית הכוללת את השטחים שסופחו, הכרה בריבונות על ירושלים, ויתור מוחלט על זכות השיבה.

“ללא מילוי כל התנאים לא יהיה שום שינוי בשטחי סי, זולת סיפוח בקעת הירדן וכל היישובים ביהודה ושומרון. גם אם הפלסטינים יעמדו בכל התנאים – ישראל תמשיך לשלוט מבחינה ביטחונית על השטח.

“בשטחי סי – מעבר לשטח עליו נחיל את החוק הישראלי – אנחנו מתחייבים לא לבנות יישובים חדשים, ולא להרחיב את הבנייה למשך ארבע שנים. מקפידים שגם הפלסטינים לא ישנו את הסטטוס קוו.

“15 היישובים הישראליים שנמצאים במובלעות נשארים שטח ריבוני של ישראל – יש להם קו כחול, שבמסגרתו הם יכולים לגדול”.

במסגרת התכנית כל שטח ירושלים שבתוך הגדר יוכר כירושלים המאוחדת, הכפר עקב יישאר בחוץ, והבירה הפלסטינית המוצעת תהיה אבו-דיס.

לא יכנס אפילו פליט אחד לישראל. ישראל תמשיך לעד לשלוט בשטח מערבית לירדן.

גם אם הפלסטינים יעמדו בכל התנאים: ישראל תשמור על שליטה בים, באוויר וביבשה ובמרחב האלקטרומגנטי, ותמשיך לשלוט במעברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות