“היינו כחולמים” • נתניהו: חברון, בית אל ושילה – כולם יזכו לריבונות

ראש הממשלה נתניהו בנאום תודה לטראמפ בטקס בבית הלבן: "הפכת למנהיג העולמי הראשון שמכיר בריבונות של ישראל על שטחים שהכרחיים לביטחון שלנו ולמורשת שלנו"
אריה ריבקינד
ב' שבט התש"פ / 28.01.2020 20:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) דברים בטקס השקת תוכנית המאה בבית הלבן – והודה לנשיא ארה”ב טראמפ על התוכנית.

“נזכור את ה 28 לינואר 2020, כי ביום הזה, אתה הפכת למנהיג העולמי הראשון שמכיר בריבונות של ישראל על שטחים שהכרחיים לביטחון שלנו ולמורשת שלנו”, אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: “יותר מדיי תכניות ניסו ללחוץ עלינו לסגת מבקעת הירדן אבל אתה הבנת שלישראל חייבת ריבונות בבקעת הירדן ובאזורים אחרים ביו”ש. אתה הכרת בעובדה שלישראל חייבת להיות ריבונות באזורים שהיא חייבת להגן על עצמה, ובעצמה”.

ראש הממשלה הדגיש כי כי מאז הולדתה, ישראל שאפה לשלום עם שכנינו הפלסטינים ושאר העולם הערבי. “במשך דורות, השלום הזה נראה כמו אשליה, למרות המון תכניות עם כוונות טובות. אחת אחרי השנייה הם נכשלו. למה הם נכשלו? הם נכשלו, כי הם לא הלכו על האיזון הנכון בין הביטחון של ישראל והרצון של הפלסטינים לעצמאות”.

נניהו הדגיש: “הצגת תוכנית מציאותית לשלום מתמשך. לאורך השנים תוכניות נכשלו בזו אחר זו מכיוון שהן לא מצאו את האיזון המתאים בין האינטרסים הביטחוניים של ישראל לבין רצון הפלסטינים להגדרה עצמית”.

“אתה מכיר בריבונות ישראל בכל איו”ש, מהאזורים הקטנים לגדולים”, אמר נתניהו לטראמפ, “מדובר במקומות שמתוארים בספרי התנ”ך, שחרוטים בהיסטוריה של הציבילזציה שלנו: הקבר בחברון, בית אל, סולם יעקב, שילה, שם ארון הברית נח במשך עשרות שנים”.

נתניהו הדגיש: “תכנית השלום עומדת על כך, שהפלסטינים יהיו חייבים להכיר סוף סוף בירושלים כבירת ישראל; שנית, היא קובעת שישראל תשמור על ביטחון בכל רצועת נהר הירדן, ולכן תעניק לנו גבול מזרחי קבוע”.

לנוכח זאת הצהיר נתניהו: “מאחר שאני מאמין בתוכנית השלום הזו, אני מסכים לקיים מו”מ עם הפלסטינים על בסיס תוכנית זו”.

“מדינת ישראל חייבת לך חוב נצחי של תודה”, אמר נתניהו והוסיף כי הוא מבין את גודל השעה: “אנחנו לא נחמיץ את ההזדמנות הזו”.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל צייץ: “היסטוריה. טראמפ אומר את המובן מאליו: הדרך לשלום איננה עוברת בתמונות של בני אדם מגורשים מבתיהם ושל יישובים פורחים הופכים אתרי שיגור חרבים לטילים”.ואריאל כהנא, הכתב המדיני של ישראל היום צייץ: “היינו כחולמים!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פקקטה תכנית
    28/01/2020 20:27
    אברם
  1. תכנית של אהבלים,שקרנים ונוכלים …..

    נותנים לישראל “עולם ומלואו” ומצפים שהפלסטינים יזרמו עם זה ?

    נותנים לפלסטינים מדינה והשקעות גדולות ומצפים שהישראלים יהיו רגועים ומאושרים עם השכן החדש העצמאי ?

    נתניהו מדבר על “שלום” ?….עם מי ?…אבו מאזן שמסרב או חמאס שמסרב ?

    בקיצור – תכנית שהיא אוסף כותרות מפוצצות ובלי שום היתכנות מעשית….

    אולי מלחמה אם נתניהו אשכרה יספח משהו עכשיו !