הישראלי שזכה 14 פעמים בלוטו והפך למיליונר מתכנן לחזור לארץ

סטפן מנדל, ישראלי שזכה 14 פעמים בלוטו במספר מדינות בעולם, מתכנון לחזור לארץ לאחר 17 שנות היעדרות • טוען: ברשות לניירות ערך 'תפרו לו תיק' ולכן נמנע עד כה מלשוב ארצה • בסך הכל הרוויח כ-70 מיליון דולר בזכיותיו, אך לא כל הכסף הגיע לכיסו
אליעזר היון
ב' שבט התש"פ / 28.01.2020 16:18

סטפן מנדל, יהודי ישראלי שזכה 14 פעמים בלוטו במהלך חייו בכמה מדינות בעולם, מתכנן בימים אלו לשוב לישראל.

מנדל, שסיפורו הובא ב’חדשות 13′, גרף לכיסו 30 מיליון דולר וב-17 השנים האחרונות לא היה בישראל, מפני שלטענתו, תפרו לו תיק ברשות לניירות ערך.

האיש בר המזל או הפיקח במיוחד נושק לגיל ה-80, הינו ניצול שואה ומתמטיקאי במקצועו. בראיון לחדשות 13 אמר כי “הרבה מהכסף הלך” בשנים ששהה מחוץ לישראל ו”הסתובב כמו פושע, בגלל השחיתות ברשות לניירות ערך”.

לדבריו, הוא “לא מפחד לחזור לארץ, אבל הלב קצת רועד”, למרות שהשופט חנן מלצר פסק כי עונש המאסר שלו לא תקף, משום שלא הוטל בפניו, ואישר לו לחזור לארץ ולא להיכנס למאסר במשך 30 יום מחזרתו.

החקירה נגד מנדל נפתחה בישראל, בעקבות מיזם שהוביל למכירת אדמות באיי ונואטו לישראלים. כאמור, הוא הועמד לדין, אך לא הגיע למשפט. בשנת 2004 נגזרו עליו עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקלים. “כל המשפחה שלי בארץ ויש נכדים שלא ראיתי, זה סיפור די עצוב בשבילי”, אמר מנדל.

באשר לזכיותיו הרבות הסביר מנדל כי הוא ‘כיסה את כל האפשרויות וזה לא פלא, ידעתי שאזכה במקום הראשון’.

לדברי מנדל, הוא זכה בסך הכל ב-70 מיליון דולר, אך לא כל הכסף הגיע אליו. “יש כמה אנשים שמעורבים בזכייה. כשהתחלתי באוסטרליה, כל אחד שם 100 אלף דולר”, הסביר. “בווירג’יניה זכינו בשבעה מיליון דולר, והוצאנו 29 מיליון, כדי לכסות את כל האפשרויות. זה לא פלא, ידעתי שאני אזכה בפרס ראשון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות