4 שעות אחרי שביבי משך החסינות: מנדלבליט רץ להגיש כתב אישום

אחרי שנתניהו משך את החסינות: היועץ המשפטי לממשלה הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום בפרשות 1000, 2000 ו-4000
אריה ריבקינד
ב' שבט התש"פ / 28.01.2020 13:54

היועץ המשפטי לממשלה הגיש בצהרים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד ראש הממשלה בפרשות המכונות 1000, 2000 ו-4000.

זאת בעקבות הודעת ראש הממשלה מהבוקר כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת.

עד היום לא הוגש כתב האישום לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות.

בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נאמר:

“כידוע, ביום 21.11.19 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות “1000”, “2000” ו-“4000″.

בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות.

בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק”.

בפוסט שפרסם הבוקר בדף הפייסבוק שלו כתב נתניהו לאזרחי ישראל, לקראת חשיפת ‘תוכנית המאה’ הערב – ובישר את החלטתו למשוך את בקשת החסינות.

”בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה”ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות.

”זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי ‘רק לא ביבי’. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה”.

לדברי נתניהו, ”מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך”.

ראש הממשלה שהודיע ליו”ר הכנסת על משיכת בקשת החסינות מבטיח: ”בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל.

”כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות