60 חרדים נתקעו ליממה באיסלנד בגלל נחיתת חירום. מי הציל אותם?

עשרות יהודים חרדים שנתקעו באיסלנד ביום ראשון בערב, בשל נחיתת ביניים פתאומית - ידעו מיד למי לפנות: שליחי חב"ד • זוג השלוחים אכן התגייסו מיד עם מזן כשר בשפע - ואפילו עם ספר תורה לשחרית של ראש חודש
נתן פרל
ב' שבט התש"פ / 28.01.2020 11:16

עקב התנהגות בלתי צפויה של נוסע שהשתולל בטיסה, נאלצה ביום ראשון טיסת של חברת ‘פולין איירליינס’ מפולין לניו יורק לבצע נחיתת חירום של עשרים וארבע שעות באיסלנד.

רבים מהנוסעים, יהודים חרדים, הזדרזו ליצור קשר באמצעות בני משפחה וחברים עם שלוחי חב”ד במדינה – הרב אברהם ורעייתו מושקי פלדמן.

זוג השלוחים אכן נחלץ מיד לפעולה, ובמהירות הביאו שפע של אוכל כשר למהדרין למלון בו שהו הנוסעים – מרחק של כ-45 דקות נסיעה מבית חב”ד.

“הם נחתו כאן לקראת חצות של ראשון”, סיפר השליח לאתר COL, “והמריאו בחזרה רק אמש, ביום שני בערב”.

לקראת תפילת שחרית של ראש חודש, חזר השליח למלון והפתיע את הנוסעים עם ספר תורה לתפילת שחרית.

הוא אף דאג לארוחת בוקר וצהרים עבור כולם, כך שיוכלו להיות רגועים במהלך הטיסה.

הנוסעים הגיבו בהתרגשות. “לא האמנו שתעשו את זה בהתראה כל כך קצרה”, אמר אחד מהם.

השליח מספר כי רבים התבטאו: “אני לא מאמין שיש לך אוכל כשר כזה באיסלנד’ ו’מי כעמך ישראל!’ זה היה קידוש השם מדהים”, אמר השליח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוכל ליהודים וספר תורה
    29/01/2020 15:56
    יעקב
  1. בס”ד
    ראשית, כל הכבוד על דאגתך לאחינו בני ישראל בכל מקום שהם, אבל לגבי ספר תורה על אף שכוונתך טובה, לפעם הבא (שבעז”ה לא יקרה שוב, אבל אם יקרה) כדי לשאול רב, כי עפ”י הלכה אסור לטלטל ספר תורה רק עבור התפילה, (ופה כדאי לתקן טעות מאוד נפוצה, שאנשים אומרים שחייבים לקרוא שלש פעמים בתורה כדי שיהיה מותר לטלטל ספר תורה, וזה לא נכון) ורק אם אפשר לקבוע לו מקום מיוחד לזמן מסיום, לדוגמה לשבת, מותר לטלטל ספר תורה.
    יישר כחכם
    עלה והצלח, וד’ יזכה אותך להציל כמה שיותר יהודים.