בנוף הגליל חגגו סיום הש”ס וראש העיר הכריז: החרדים זה הנכס שלנו • צפו

בעיר נוף הגליל נערך אמש מעמד סיום הש"ס במעמד רבני העיר - ובהשתתפות כל החוגים: הקהילות החסידיות, הקהילה הספרדית, הליטאית, קהילת חב"ד - ועמך בית ישראל
יוסף גרינבוים
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 15:18

בשבוע שכל הארץ חוגגת עם סיומי בש”ס גם בעיר הצפונית נוף הגליל לא דילגו על אירוע מיוחד –  וברמה שלא מביישת אף עיר אחרת: אמש נערך מעמד סיום הש”ס, בהשתתפות כל החוגים: קהילת חב”ד, הקהילה החסידית הספרדית והליטאית ועמך בית ישראל.

על הבמה נראו רבני כלל הקהילות בעיר: בעלז, חב”ד, ליטאים, ‘גרעין תורני’, ‘תורת החיים’ ועוד.

האירוע, שהיה אחד האירועים היוקרתיים שנראו בצפון, התקיים בחסות העיריה והעומד בראשה, רונן פלוט, יחד עם המועצה הדתית והעומד בראשה, יו”ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז ותנועת אל המעיין בראשותו של ר’ משה אילוז.

את ההפקה ניהלה חברת ההפקות ‘עזריאלי הפקות’.

בחלק האומנותי עמדו על במה מפוארת, גדול המוזיקה המזרחית חסידית ר’ משה דוויק, שפתח את הערב עם פיוטים מבית מורשת המזרח. לאחר מכן עלה הזמר מוטי שטיינמץ, שהקפיץ את הקהל – בניצוחו של רובי בנט ומקהלת נשמה.

את המזרח כיבדו רבני העיר ורבני השכונות, ובראשם המרא דאתרא הגאון רבי ישעיהו הרצל.

ראש העיר רונן פלוט פתח את הערב ונשא דברים על קידום היהדות בעיר ועל הכיף לראות את כל החרדים בעיר. הוא חזר וביקש שהעיר נוף הגליל תתמלא בתושבים חרדים – והצהיר: החרדים זה הנכס של העיר נוף הגליל.

רב העיר, הרב הרצל, נשא דברים על החשיבות של האחדות בעיר. “לא רואים את זה בשום עיר אחרת, שראש העיר קורא ונותן לחרדים ביד פתוחה”, אמר.

ראש המועצה הדתית, הרב מיכאל אילוז, הודה למארגני האירוע וציין את האחדות בעיר. הוא הודה לרב העיר על העזרה בכל נושא הדת ולראש העיר שלא חוסך מהומה מהצרכים של הציבור החרדי בעיר.

כן הודה לחבר המועצה מנחם גנדל, לראשי הקהילות זאב פרקש ויוסי וינמן, ולמנחה הרב חיים אמרון שגילה כישרון מיוחד.

כידוע, נוף הגליל, לשעבר נצרת עילית, עוברת  בשנים האחרונות  שינוי של ממש, בעידודו של ראש העיר – הקורא מעל כל במה אפשרית, בלי לפחד, שהוא רוצה את החרדים ומבטיח שידאג ויעשה הכל למען זה שבנוף הגליל ירגישו הרבה יותר טוב מכל מקום אחר.

על המהפך של העיר אחראי גם יו”ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז, שפועל לילות כימים למען תושבי העיר ודואג לכל הפרטים כדי שהתושבים יקבלו את המענה הכי טוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות