“הרמתי את עיניי ואני רואה בחור שחור מכוון אלי אקדח”

הרב זלמן ספיטצקי, שליח חב"ד לבתי הרפואה בבולטימור, למד בבית כנסת, כאשר נכנסו שני שודדים עם אקדח • "הוא עמד מטר וחצי ממני. חשבתי שאם הוא לא דורש כסף, אז בכל שניה הוא ילחץ על ההדק. חשבתי על הירי בג'רזי סיטי ובמונסי" • בראיון מיוחד לחרדים 10 הוא מגולל את הדרמה
אבי כץ
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 16:08

בליל שבת, מיד לאחר השעה 19:00, נכנסו שני צעירים אפרו-אמריקנים אל תוך בית הכנסת ‘קהל חסידים’, הממוקם בשדרות פארק הייטס שבעיר בולטימור.

אחד מהם נכנס פנימה אל אולם בית המדרש, בעוד חברו המתין בפתח. הצעיר שנכנס התייצב מול הרב זלמן ספיטצקי, שליח חב”ד לבתי הרפואה בעיר, ששהה באותה שעה בבית הכנסת – וכיוון אקדח לעברו.

לאחר מאבק קצר בין המתפלל לשודד, השניים נמלטו מהבניין.

המשטרה בודקת גם שני מעשי שוד נוספים שהתרחשו באותו אזור, האחד ברחוב קלובר והשני בפארק הייטס ליד שדרת גלן. במשטרה מעריכים, כי אותם שני חשודים אחראים לכל שלושת מעשי השוד.

חרדים 10 פנה אל הרב זלמן ספיטצקי, בן 36, כדי לשמוע ממקור ראשון על הדרמה שהתחוללה בבית הכנסת.

ספר מה קרה? היית באמצע תפילה?

זה היה לאחר התפילה. נשארתי בבית הכנסת ללמוד, מאחר שזה היה בין השעות 6 ל-7, שאז לא יכולתי לעשות קידוש (-כמנהג חסידי חב”ד שלא לקדש בשעה זו). רוב המתפללים לא מקפידים על כך וכולם יצאו מבית הכנסת לביתם. רק אני ועוד אברך נותרנו בבית הכנסת.

 ואז מה קרה?

הרמתי את עיניי מהספר ואני רואה בחור שחור מכוון אלי אקדח. הוא לא אומר לי כלום… הוא עמד במרחק של מטר וחצי ממני. חשבתי שאם הוא לא מבקש כסף, רק פשוט בוהה בי מקרוב מאוד, אז בכל שניה הוא ילחץ על ההדק של האקדח.

בראשי חשבתי על הירי בעיר ג’רזי סיטי ובמונסי. אז חשבתי שהוא כאן כדי להרוג…

כי לא ביקש כסף.

כן.  אז חשבתי שאו שאני ממשיך לשבת ונהרג או שאני נלחם על החיים שלי.

סליחה, אני נורא מתרגש…

 מובן…

תן לי שנייה.

בכל מקרה. קפצתי מכיסאי והסתערתי עליו בכל הכוח שלי. אני מניח שהוא נבהל. הוא כנראה לא ציפה לתגובה כזו.

במחשבה לאחור, עכשיו אני חושב שהוא לא בא להרוג, והיה המום לראות אותי בתוך בית הכנסת.

כל בית הכנסת היה ריק, והייתי מאחורי המחיצה, על יד עזרת הנשים, אז כשהוא הלך לשם, הוא ראה אותי פתאום… מי יודע. בכל מקרה הוא ברח,  וחברו שהמתין בחוץ ברח יחד איתו.

תיעוד ממצלמות האבטחה

האברך השני לא התערב?

לא. הכל קרה תוך מספר שניות. אחרי שהשודד ברח הוא בא אלי בריצה. שנינו רצנו החוצה אל מעבר לכביש, שם יש מתחם שלם בו מתגוררים כ-40 אברכים שלומדים בכולל שפועל ב’קהל חסידים’ – שהגביר שממן את הכולל בנה עבורם.

נכנסנו אל בית של משפחה והם הזעיקו את המשטרה וה’שומרים’.

המשטרה באה וגבו ממך עדות? 

כן.

ובינתיים בבית? האישה לא דואגת למה אתה לא מגיע חזרה מבית הכנסת?

‘השומרים’ הלכו לספר לה.

הצלחת לישון בלילה?

צוחק: כן.

 ולמחרת, ברכת ‘הגומל’?

כן.

תפסו את השודדים כבר?

לא.

ויש לו מילת סיכום: “גם בתש”פ יש ניסים. חבר אמר לי, אחרי שצפה בסרטון האבטחה, שכאשר אתה מסתכל עליהם איך הם נמלטים עם האקדח בידם, אתה רואה את זה בבירור… כמו שנאמר: כי שם ה’ נקרא עליך ויראו ממך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות