היועמ”ש דורש הסברים מח”כ יזבק • בן גביר: מחבריי לא ביקש הבהרה

מנדלבליט דורש מח"כ היבא יזבק מבל"ד להסביר התבטאותה בעבר - ממנה משתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל • על רקע אותה התבטאות הוגשה נגדה בקשה לפסילה מהתמודדות לכנסת • זאב קם: לא זכור לי שמועמדים לכנסת מצד ימין, שעמדו להיפסל, גם זכו להזדמנות שנייה להסביר
אריה ריבקינד
א' שבט התש"פ / 26.01.2020 23:42

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, דורש מח”כ היבא יזבק הסברים לגבי התבטאות ממנה עלולה להשתמע תמיכה בפגיעה בחיילי צה”ל.

ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הוגשו מספר בקשות לפסול את ח”כ יזבק מהתמודדות בבחירות, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב”תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל”.

במכתב ששלח הערב (ראשון) מנהל מחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של יזבק, הוא כותב  כי היועמ”ש מבקש לקבל מח”כ יזבק התייחסות ברורה, מגובה בתצהיר מטעמה, בפרט לאמירה מסוף הריאיון הטלוויזיוני שנערך בערוץ 13:

“מראיין: האם זה חלק מהתנגדות סבירה מבחינתך, ולגיטימית לכיבוש, לפגוע בחיילים או לפגוע ברמטכ”ל.

ח”כ יזבק: החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם.

מראיינת: כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?

ח”כ יזבק: מה שלא לגיטימי זה המשך הכיבוש.

הלמן מסביר כי הבהרה זו נדרשת בכדי שיוכל היועץ המשפטי לממשלה להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה.

איתמר בן גביר, יו”ר עוצמה יהודית, הגיב:

דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים: כשהרפורמים ביקשו לפסול את חבריי מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, היועץ המשפטי לא ביקש שום הבהרה: בהינף קולמוס, הוא מיד המליץ לפסול אותם. כשמדובר במחבלת יזבק, מנדלבליט עושה כל מאמץ להלבין אותה. כך נראית מערכת משפט שזקוקה לתיקון שורשי דחוף”.

זאב קם, כתב הכנסת של ‘כאן חדשות’ הגיב: “זה נחמד שהיועץ המשפטי לממשלה מאפשר להיבה יזבק ‘להסביר את דבריה’, לפני שהוא מגבש המלצה בעניין הבקשה לפסול אותה. לא זכור לי שמועמדים לכנסת מצד ימין, שעמדו להיפסל, גם זכו להזדמנות שנייה להסביר למה הם התכוונו. סך הכל זה הוגן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות