ברדוגו התנפל על סמוטריץ’: ‘עלוב’ – והשר לא שתק לו I עימות קולני

"אין לי עניין לענות לדמגוגיה בשקל שלך": המגיש יעקב ברדוגו תקף את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בראיון בגלי צה"ל, סמוטריץ' לא שתק לו - והראיון ירד נמוך מאוד
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התש"פ / 26.01.2020 21:06

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הצהיר הערב (שלישי), בראיון שהעניק לגלי צה”ל, כי יתנגד ל’עסקת המאה’ של הנשיא טראמפ – אם זו תכלול הקמת מדינה פלסטינית.

השר הסביר: “לא רק אני אתנגד. נדמה לי שיש היום רוב גדול בחברה הישראלית, בוודאי בימין, שמבין שהקמת מדינת טרור בלב לבה של מדינת ישראל היא איוולת שאסור לעשות אותה. ארץ ישראל שייכת לנו”.

לדבריו, “יש אפשרות לדבר על כל מני מודלים של ניהול מוניציפלי של החיים שלהם עצמם, אבל אין להם זכות להגדרה עצמית, אין חיה כזאת עם פלסטיני, אין לו זכות לריבוניות כלשהי בארץ ישראל בין הירדן לים, נדמה לי שזאת אמת פשוטה ובשנים האחרונות היא הופכת לנחלתם של חלקים גדולים יותר ויותר בחברה הישראלית”.

בתגובה לדבריו של סמוטריץ’, הגיב פרשן גלי צה”ל יעקב ברדוגו, אחד משני המראיינים בתכנית: “יש לך עוד חמש דקות בצלאל סמוטריץ’, הנה המיקרופון פתוח, לא אני ולא ירון נפריע לך, תמשיך לתת את התיאוריות של האידיאולוגיה הימנית שלכם, ובוא נראה בסוף כמה מנדטים תספרו במדרגות ביציאה לבחירות של השני לחודש, תפילו את שלטון הימין את החלום ואת החזון, ותמשיך, הנה יש לך עוד חמש דקות”.

סמוטריץ’ השיב: “ברדוגו, את הציניות שלך תשמור למרואיינים אחרים”.

ברדוגו: “אני מגיע מלוד, בלוד אין ציניות”.

סמוטריץ’: “אני מגדולי המגינים על כך שגם לנתניהו מגיע שיהיה שופר בתקשורת הישראלית, אתה עושה את מלאכתך נאמנה ובכל זאת, אני אומר לך באחריות גם האמריקנים לא מצפים שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית”.

ברדוגו: “לא ראוי שאני אגיב לך, אני אגיב לך בצורה ברורה, אתה לא ראוי לתגובה”.

סמוטריץ’: “אני משוכנע שמדינה פלסטינית היא איוולת, הימין מבין את זה, הליכוד מבין את זה”.

ברדוגו: “האיוולת טמונה בדבריך, היא נעוצה בדבריך”.

סמוטריץ’: “הבטחת לי שלוש דקות”.

ברדוגו: “אתה לא ראוי לשלוש הדקות האלה”.

סמוטריץ’: “זה רגע היסטורי שבו ארצות הברית מבינה היטב מי הצד הטוב בסכסוך ומי הצד הרע בסכסוך, זה רגע היסטורי שבו אנחנו יכולים להחיל ריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון, כן זו תכנית שלבים, אנחנו נרצה להחיל את הריבונות על עוד ועוד חלקי מולדת שלנו. אני משוכנע שלדבר הזה יש הרבה מאוד מנדטים שמבינים שארץ ישראל שייכת לנו, שמבינים שנכון יש כאן גם ערבים וצריך לתת פתרונות גם לבעיה הזאת, בשום פנים ואופן לא על ידי חלוקת הארץ”.

ברדוגו: “תמשיך, עם הקטע הזה תקבל, אתה הרי לא הסתרת שאתה תומך בהליכה משותפת עם כחול לבן ועם בני גנץ, לא הסתרת את זה, אתה וחבריך לימין האידיאולוגי, פעם אחר פעם, אני לא נעלב”.

סמוטריץ’: “אתה מדקלם את תיבת המסרים שנתנו לך ואחר כך אתה נעלב שאני אומר לך את זה. אני חלק מבלוק הימין ואני לא צריך להוכיח שאין לי אחות”.

ברדוגו: “אתה במו ידיך הפלת את בלוק הימין ואתה יודע את זה. אני לא נעלב מאנשים עלובים”.

סמוטריץ’: “תעשה שיעורי בית, אני לא התחייבתי שום דבר לעוצמה, זה היה הרב רפי פרץ. אני מהרגע הראשון חתרתי לאיחוד כמה שיותר גדול”.

ברדוגו: “אתה תקעת לרב רפי פרץ סכין פוליטי בגב. בזה שיצרת את המציאות הפוליטית העכשווית”.

סמוטריץ’: “אין לי עניין לענות לדמגוגיה בשקל שלך. כשאתה תשאל שאלות ענייניות, אני אענה, כשאתה מחפש להתריס אני לא אענה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ תותח על.
    27/01/2020 15:12
    תופס ממנו
  1. סמוטריץ שם את העיתונאי הקטן יפה בפינה

  2. סמוטריץ תותח רציני
    28/01/2020 06:07
    ש. ד
  3. יודע לענות הילדון