מדוע התעקש ראש הישיבה מגור לשלם 100 ש”ח לשליח המאושפז

יוסף גרינבוים
|
כ"ט טבת התש"פ / 26.01.2020 00:15
ראש הישיבה מגור ביקר אצל הרב יוסף יצחק חיטריק, משלוחי הרבי מליובאוויטש זצ”ל לארץ הקודש ומנהל סמינר בית חנה בצפת, המאושפז בבית חולים בירושלים • ואז שלף הגר”ש אלתר שטר של 100 שקל

ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, ביקר ביום שני האחרון אצל הרב יוסף יצחק חיטריק, משלוחי הרבי מליובאוויטש זצ”ל לארץ הקודש ומנהל סמינר בית חנה בצפת, שהובהל לבית חולים בירושלים בעת ששהה עם תלמידות הסמינר בשבת פרשת ‘ויחי’ בחברון.

תוך כדי דיון בדבריו של הרבי מליובאוויטש ואדמו”ר הזקן ‘בעל התניא’ ומראי מקומות בדבריהם, הלוך ושוב בעניין הציץ בפסוק ‘והיה על מצחו תמיד’, הוציא ראש הישיבה מגור שטר של 100 שקל באמרו: באחת מההתכתבויות התורניות ביניהם במהלך השנים, הוא שאל את הרב חיטריק על מראה מקום בדברי הרבי מליובאוויטש – ובתגובה שלח מנהל הסמינר לראש הישיבה את הספר העוסק בעניין המדובר עצמו.

המשיך ראש הישיבה בחיוך ואמר: את הספר יש לי, אני התכוונתי רק למראה מקום…

הרב חיטריק סירב לקבל את הכסף, וראש הישיבה התעקש – שהרבי הרי היה רגיל להגיד: “אויף א’ ספר דארף מען באצאהלען” (-על ספר צריך לשלם), אז זו ההזדמנות, ו”אם תרצה, תן את הסכום לאחד ממוסדותיו או מפעלותיו של הרבי”.

הרב חיטריק יצא ביום שלישי האחרון ממחלקת טיפול נמרץ והועבר למחלקה רגילה בבית החולים, להמשך מעקב. “ברוך ה’ מצבו משתפר והולך”, מסרה משפחתו. “תודה על התפילות והתהילים, לדברי הרופאים ראינו ניסים גלויים ממש. ויהי רצון שיישלח לו ה’ רפואה שלמה וקרובה”.