אחרי המלכודת של נתניהו: בני גנץ יפגש עם הנשיא טראמפ ביום שני

יו"ר כחול לבן נענה להזמנת טראמפ, ייפגש עמו בוושינגטון ביום שני - וישוב לדיוני החסינות • החלטת גנץ התקבלה לאחר שארה״ב הסכימה לפגישה אישית • "המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות" • למשלחת של גנץ יצטרף גם האלוף במיל' אמיר אשל
דוד ליבוביץ
כ"ח טבת התש"פ / 25.01.2020 20:05

בסוף גם הוא נוסע: יושב ראש כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (מוצאי שבת) כי הוא נענה להזמנתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להגיע לוושינגטון השבוע על מנת לדון ב’עסקת המאה’ של הנשיא טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני:

החלטתו של גנץ התקבלה לאחר שארה״ב הסכימה לפגישה אישית בין השניים.

יושב ראש כחול לבן הצהיר: “הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארצות הברית. בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר דייוויד פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית טראמפ. אני מוקיר את נכונותם לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח”.

הוא הוסיף: “אני יכול לומר כי תוכנית טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזרח התיכון לצעוד להסכם אזורי והיסטורי.

“המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות. אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקות. אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת גבולותיה המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל.

“לכן נעניתי להזמנתו להיפגש איתו באופן אישי כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל. בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל לדיונים הנוגעים לחסינות של בנימין נתניהו”.

גנץ ימריא בבוקר לפגישה. למשלחת גנץ יצטרף האלוף במיל’ אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון במטה הכללי, אשר משמש בחודשים האחרונים כיועץ של גנץ בנושא “תוכנית המאה” וכשליח מטעמו מול גורמים אמריקאים.

לנסיעתו של גנץ יתלווה גם ד”ר יורם טורבוביץ חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

במקביל, מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה יפגש עם הנשיא טראמפ ביום שני וכן יתקיים מפגש נוסף ביום שלישי.

נתניהו אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות: “פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה. יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות