הנגיף הנורא מסין: 56 מיליון שוהים בהסגר • נשלל: אין חולים בישראל

הרשויות בסין ביטלו את התחבורה הציבורית בארבע ערים נוספות, כך שבסך הכול ישנם כ-56 מיליון תושבים שנמצאים בהסגר, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה הקטלני • משרד הבריאות הישראלי הודיע: כלל החולים שנבדקו בארץ לא לקו בנגיף
דוד ליבוביץ
כ"ח טבת התש"פ / 25.01.2020 19:08

בהלת הווירוס בסין: הרשויות בסין ביטלו אתמול (שישי) את התחבורה הציבורית בארבע ערים נוספות, כך שבסך הכול ישנם כ-56 מיליון תושבים שנמצאים בהסגר, מחשש להתפשטות נגיף ה”קורונה” הקטלני.

סך הכל יש 18 ערים במדינה הנמצאות תחת הסגר. זאת, ברקע ראש השנה הסיני, שבו נוהגים לנסוע לחופשות מיליוני בני אדם.

על פי הדיווחים, מספר המתים מן הוירוס הגיע ל-41 קרבנות, ומספר הנדבקים הרשמי עומד על 1,372.

סין הודיעה שתנקוט באמצעים “נוקשים וממוקדים יותר” על מנת למנוע את התפשטות הקורונה.

עד כה אותרו 23 מקרים מאומתים של הנגיף מחוץ לסין. חמישה בתאילנד, שלושה בסינגפור, שלושה בטייוואן, שניים בהונג קונג, שניים במקאו, שניים ביפן, שניים בווייטנאם, שניים בקוריאה הדרומית, ושני מקרים בארה”ב. 63 מטופלים ב-22 מדינות בארה”ב נבדקים בחשד להידבקות.

מרבית מקרי המוות בסין אירעו בעיר וואהן, שם התפרץ הוירוס לראשונה. השלטונות הסיניים החלו לנקוט בצעדי חירום רבים על מנת לנסות ולמנוע את המשך התפשטות הוירוס הקטלני.

מעל 450 צוותי רפואיים צבאיים, חלקם עם נסיון במאבק במגיפות קודמות כמו האבולה, נשלחו אל העיר ווהאן בנסיון לעצור את התפשטות הוירוס, כאשר רופאים רבים הועברו מיד לבתי החולים בעיר על מנת לנסות ולטפל באנשים שנדבקו ולהציל את חייהם.

בתוך כך משרד הבריאות הישראלי הודיע כי כלל החולים שנבדקו בבתי חולים בארץ בחשד להידבקות בווירוס הקורונה, לא לקו בנגיף.

מוקדם יותר דווח כי תיירת סינית שביקרה ברשות הפלסטינית מאושפזת בבית החולים בבית ג’אלה, בחשד להידבקות.

כמו כן גבר ישראלי בשנות ה-50 לחייו שחזר לאחרונה מחו”ל אושפז בבית החולים שיבא לאחר שנחשף לאנשים הנושאים את נגיף הקורונה המסוכן. במקביל, 3 ישראלים נוספים שחזרו לאחרונה מסין אושפזו ברחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות