מרן הגרי”ג אדלשטיין לח”כי דגל: מספיק עם הפטפטת, אל תדליפו

חכ"י 'דגל', המזכ"ל ורבני התנועה הגיעו אמש לבית מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין להתייעצות - וקיבלו הוראה חד משמעית: לא להדליף מה ששמעו בחדרו לשום כלי תקשורת - יומונים, שבועונים ואתרים • אצל מרן הגר"ח קנייבסקי לא עלתה שאלת הפסילה של הח"כית הערבייה מבל"ד
שרי רוט
כ"ה טבת התש"פ / 22.01.2020 15:30

סיפוח בקעת הירדן? פסילת חברת כנסת ערביה? חיזור אחרי ציוניים דתיים?  שלושת חכ”י דגל התורה, מזכ”ל התנועה ח”כ לשעבר יצחק פינדרוס, ורבני התנועה – הגיעו אמש (שלישי) לביתו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין להתייעצות.

במהלך הפגישה קיבלו חברי הכנסת הוראה חד משמעית ממרן הגרי”ג שלא להדליף את מה ששמעו בחדרו – הם כולל עוזריהם.

לחרדים 10 נודע, כי ההוראה הייתה שלא להדליף לשום כלי תקשורת – כולל: יומונים, שבועונים, אתרים וקווי נייעס.

ככל הידוע, במהלך הפגישה עם הגרי”ג הוזכר כי בעבר הכריע מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל להתנגד למועמדותה של ח”כ לשעבר חנן זועבי, וכי  הדיון בפגישה היה האם המקרה של ח”כ היבא יזבק מבל”ד – אותה מבקשים רוב סיעות בכנסת לפסול –  דומה למקרה דאז.

לחרדים 10 נודע עוד, כי בפגישה שקיימו הח”כים והרבנים אצל מרן הגר”ח קנייבסקי, לא עלתה שאלת הפסילה של הח”כית הערבייה, אלא רק שאלת הריבונות על בקעת הירדן.

על שאלה זו השיב מרן הגרי”ג: לשאול שוב לפני ההצבעה.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין תהה בחשבון הטוויטר שלו על הפגישה: “שלושת חכ״י דגל פלוס רבנים עלו לביתו של מרן הגר״ג אדלשטיין להתייעץ לקראת ההצבעה על פסילה תאורטית (הבג”ץ תמיד מאשר) של מועמדת ערביה לכנסת.

“אני זוכר בכנסת הנוכחיות הצבעות גורליות באמת פי כמה ותמיד הסתפקו, אם בכלל, בשאלה של הנכדים הקדושים או שרק ח״כ אחד נכנס לשאול. מה היחודיות כאן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות