“לא מרכז. לא בטיח”: גם השותפים מהרשימה הערבית תוקפים את גנץ

הצהרת גנץ כי יפעל אחרי הבחירות להחלת הריבונות בבקעת הירדן מעוררת זעם ברשימה המשותפת וברשימת העבודה-גשר-מרצ • עמיר פרץ: 'אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התש"פ / 21.01.2020 17:20

יו”ר העבודה-מרצ, עמיר פרץ, אמר על הצהרתו של יו”ר כחול לבן בני גנץ לפיה יפעל להחלת הריבונות בבקעה – אחרי הבחירות.

“אני מצפה מכחול לבן שלא להיגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ’. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו”מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הביטחון החיוניים של ישראל”.

”אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות”, הוסיף פרץ.

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן מסר בתגובה להצהרת גנץ: “לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו”.

ח”כ יוסף ג’בארין צייץ: “גנץ, את נתניהו צריך להפיל ולא לעקוף מימין. המשמעות של סיפוח בקעת הירדן ברורה: הנצחת הכיבוש, הרחבת מעגל הדמים וחיסול הסיכוי לשלום המושתת על הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. לא ככה נראית אלטרנטיבה”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן תקפה: “‏עם הצהרות הסיפוח שלו גנץ פועל לחיסול המדינה הפלסטינית. לא שמאל, לא מרכז. לא בטיח. ימין קשה. רק המשותפת תהיה אופוזיציה חזקה משמאל לכל ממשלת ימין”.

ח”כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, תקפה: “בצלאל סמוטריץ’, שר בממשלת מעבר נצחית, מציע להצביע במחטף על סיפוח בקעת הירדן, כתגובה להצבעה על הקמת ועדת כנסת. אם מישהו עוד היה זקוק לדוגמא כמה מסוכן לישראל השילוב הנוכחי בין ראש ממשלה נאשם בשוחד למפלגות ימין קיצוניות שעליהן הוא נשען לשם השגת חסינות”.

היא הוסיפה: “ומה עושים כחול לבן וגנץ בתגובה? ממהרים ליישר קו לימין ומצהירים שיספחו את בקעת הירדן אחרי הבחירות. רק הצבעה למפלגת העבודה-גשר-מרצ תבטיח שתקום כאן אחרי הבחירות ממשלה אחראית ושקולה של תקווה ושינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות