מדוע שעט הנער מהמושב החילוני אל הרב דוד לאו וחיבק אותו בחום?

הרב הראשי, הגר"ד לאו, הגיע לביקור בכפר יהושע ושוחח בבית הכנסת עם 30 נערים הקרובים לגיל מצווה • לפתע אחד מהם בחר לקום בספונטניות מכיסאו, לרוץ לעבר הרב - ולחבקו • מה אמר הרב שהניע את הנער לקום ממקומו? ומי הנער?
אליעזר היון
י"ח טבת התש"פ / 15.01.2020 13:42

כשהילד רץ אל חיקו של הרב הראשי: מחזה מרגש נצפה השבוע בכפר יהושע, כאשר ילד כבן 12 שהאזין לדרשתו של הרב הראשי הגר”ד לאו נשטף בהתרגשות, החליט בספונטניות להתרומם ממקומו – ובפשטות ‘לשעוט’ לכיוונו של הרב.

כפר יהושע הוא מושב בעמק יזרעאל שנוסד בשנת 1927. ביישוב החקלאי הוקם בית כנסת בשנת 1946, ובאותם ימים של פוסט שואה החיו והובילו את המקום שתי דמויות מעניינות: ר’ יחזקאל גרינשטיין (-אביו של השדרן גבי גזית), ור’ מנחם ליפשיץ.

לאחר שנות פעילות רבות, שמם בית הכנסת – כמו ביישובים ישראלים רבים – במשך עשרות שנים. אך כמו במקומות אחרים רבים זכה לעדנה לפני מספר שנים, כאשר צעירים מן היישוב החילוני בחרו לפתוח אותו ולשפץ אותו מחדש.

בתחילה קוימו בו מניינים רק בלילי שבת, בהמשך התרחבו התפילות ואורגנו בו שיעורי תורה. תופעה זו, כאמור, אינה ייחודית לכפר יהושע אלא מקיפה לא מעט קיבוצים של התק”מ והשומר הצעיר, שייסדו לאחר עשרות שנים בתי כנסת בשטחם.

שמועת שיפוץ בית הכנסת וגיבוש הקהילה הגיעה לאזנו של הרב שלמה רענן, יו”ר ארגון איילת השחר, ובעצמו מייסד מאות בתי כנסת ומניינים בקיבוצים – והוא בחר להביא אל הקהילה את הגר”ד לאו.

“בקהילה הזו, בכל 74 שנות קיומה, גם בימים בהם פעל בית הכנסת, לא ביקרה אישיות תורנית במקום, לא הרבנים הראשיים, לא מגידי מישרים ולא גדולי תורה, סברתי שהופעתו של רב בסדר גודל של הרב הראשי חיונית לקהילה”, אומר הרב רענן.

הרב הראשי שוחח עם חברי הקיבוץ וגם קיים דיאלוג עם כשלושים נערים הקרובים לגיל מצוות. “הרב לאו כל כך התרגש והוא אמר לי: כל כך חבל שר’ מנחם ליפשיץ ז”ל לא רואה את הילדים הרבים כאן בבית הכנסת”, מספר הרב רענן.

אלא שאז, בעוד הרב משוחח עם הנערים, קם אחד הילדים, רץ לכיוונו וחיבק אותו בחום: “הרב, דבריך כל כך נגעו לליבי, שאני מבטיח שאעלה פה לתורה”.

הילד הזה, אומר הרב רענן, הוא נינו של ר’ מנחם ליפשיץ ז”ל…

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות