החב”דניק נכנס לתא הטייס כדי להודות – וזה מה שקרה שם • צפו

הרב קלמן ויינפלד, תושב שכונת קראון הייטס, הוא מנהל מחלקת מסעדות ובתי מלון בארגון הכשרות העולמי OK • הבוקר, לאחר שמטוסו נחת באיים הקריביים, ציפתה לו הפתעה בתא הטייס - הפתעה שהפכה לחגיגה ולריקודים שמחים במיוחד
יוסף גרינבוים
י"ז טבת התש"פ / 14.01.2020 00:02

חגיגה יהודית מרגשת: הרב קלמן ויינפלד, מנהל מחלקת מסעדות, קייטרינג ובתי מלון בארגון הכשרות העולמי OK, ורבו של ‘מנהטן ביר’, נחת היום (שני) באיים הקריביים, לשם הגיע כדי להכשיר מסעדה בבית המלון המפורסם ‘אטלאנטיס’, בו מבקרים יהודים רבים במהלך השנה.

“בסיום הטיסה נכנסתי לתא הטייסים בכדי להודות להם על הטיסה” סיפר הרב ויינפלד לאתר COL. “הטייס שהיה שם השיב לי, באידיש, ‘זיי געזונט’. שאלתי אותו האם הוא יהודי, והוא הגיב בחיוב ואמר שעד עתה הניח תפילין רק פעם אחת בחייו. כמובן שהצעתי לו כעת להניח שוב והוא מיד נעתר בשמחה”.

אך כאן זה לא הסתיים.

“תוך כדי הנחת התפילין”, מספר הרב ויינפלד, “נכנס לתא טייס המשנה, וסיפר שגם הוא יהודי – וגם הוא נענה בחיוב להצעה להניח תפילין, תוך שהוא מציין כי לעולם לא הניח תפילין, למרות שהוא יודע את תפילת ‘שמע ישראל’ בעל פה.

“ההתרגשות הייתה בשיאה כשטייס המשנה, בן ה-44, חגג בר מצווה לראשונה בחייו בתוך התא.

לא חלף זמן רב, ומכשיר הטלפון של הרב ויינפלד צלצל. על הקו – אחד הטייסים שמספר כי משפחת חברו הטייס, שזה עתה חגג בר מצווה, “פשוט משתגעת” במובן החיובי של המילה, מכך שחגג בר מצווה בגיל 44.

לטייס גם הייתה בקשה: להתחיל לשמור על קשר עם הרב ויינפלד בכדי לשוחח על נושאי אידישקייט.

צפו בתמונות ובקטעי וידאו מהחגיגה המרגשת במטוס – באדיבות אתר COL.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנחת תפילין
    14/01/2020 09:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נחת

  2. עוצמתי ומרגש
    14/01/2020 09:55
    אבי זלזניק
  3. צפיתי בסרטון הבר מצווה של הטייס בתא הטייס פעמיים עם בני משפחתי, וזה פשוט לא יאומן כמה כוח אלוקים נותן לאנשים להשפיע טוב בעולם.
    מישהו יכול אולי לכוון אותי בבקשה. האם הרב וינפלד מהכתבה קשור עם מחבר הספרים המדהימים שי למורא?

    • ישראל   17/01/2020 12:43

      הוא בנו