זוהר לאייל ינון: זוגתך החליטה על אישום ואתה מסכל בקשת חסינות?

יו"ר סיעת הליכוד דורש מהיועץ המשפטי של הכנסת לפסול עצמו מעיסוק בסוגיית בקשת החסינות של ראש הממשלה, נוכח העובדה שבת זוגו של ינון, עו"ד עמית מררי, הייתה חברה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום בתיקי נתניהו
אריה ריבקינד
ט' טבת התש"פ / 06.01.2020 11:07

יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, דורש מהיועץ המשפטי של הכנסת, עו”ד איל ינון, לפסול עצמו מעיסוק בסוגיית בקשת החסינות של ראש הממשלה.

אתמול מסר ינון חוות דעת ליו”ר הוועדה המסדרת ח”כ אבי נסנקורן, לפיה ניתן להקים, גם כעת, ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות שהגיש נתניהו.

הבוקר (שני) שיגר זוהר מכתב לינון, בו קבע כי הוא צריך להיות מנוע מעיסוק בנושא לנוכח העובדה שבת זוגו, עו”ד עמית מררי, היא בכירה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה.

במכתב ששלח לעו”ד ינון – כתב ח”כ זוהר: “חשד לניגוד עניינים. אמש דווח באמצעי התקשורת כי בת זוגך, עו”ד מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, היא בכירה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה. מדיווח זה עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור ביותר בשבתך בעניינו של נתניהו.

“לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה – בעוד היד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות”, כתב ח”כ זוהר.

צילום: דוברות

לנוכח זאת זוהר לא מסתפק בכך שינון יפסול את עצמו מהמשך עיסוק בסוגיות הקשורות לבקשת החסינות, ודורש ממנו גם למשוך לאלתר את חוות הדעת שכבר פרסם בנושא.

אמש צייץ זוהר בחשבון הטוויטר שלו – בעקבות החשיפה על תפקידה של בת הזוג: “מסתבר שבת זוגתו של אייל יינון שימשה כמשנה ליועמ״ש והייתה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום נגד רה״מ.

“עולה פה חשש לניגוד עניינים חמור.

“לא ייתכן שבין בני זוג, האחת תחליט על כתב אישום נגד רה״מ, והשני יסכל את בקשתו לחסינות. אפנה אליו בכתב ואבקש ממנו לפסול את עצמו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם עו"ד ינון מושחת?!
    06/01/2020 13:17
    שאול א.
  1. לאן הגענו?

  2. איזה מסכל?? להיפך,הוא מאשר לכנסת ישראל לדון בבקשת נתניהו לחסינות
    06/01/2020 17:49
    אבי
  3. במקום למשוך אותה לעוד כמה כנסות , בקשת נתניהו תישקל במהירות.