שני חרדים תבעו את המשטרה, נדחו – וישלמו גם הוצאות משפט כבדים

שני המפגינים החרדים טענו כי זכויותיהם הופרו בזמן הפגנה נגד מעצר עריקים בצומת הרחובות שרי ישראל ויפו • בית המשפט קבע כי לא נמצאו ראיות לדבריהם - והוסיף: הם הכניסו את עצמם לסכנה ידועה מראש • לאחר מעצרם הם בחרו שלא להזדהות ובכך הובילו למעצרם למשך השבת
חיים טוויל
ה' טבת התש"פ / 02.01.2020 16:27

בית משפט השלום בבית שמש דחה היום (חמישי) תביעה של שני מפגינים חרדים, שביקשו לקבל פיצוי על הפרת זכויותיהם, לטענתם, במהלך מעצרם בהפגנה של ‘הפלג הירושלמי’ בירושלים, נגד מעצר תלמידי ישיבה עריקים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בית המשפט גזר עליהם הוצאות משפט בסכום של 3,500 שקלים, כל אחד.

מדובר בהפגנה הגדולה שהתרחשה בחודש אוקטובר 2017 בצומת הרחובות שרי ישראל ויפו.

השופט לא השתכנע כי נמצאו ראיות להפרות משמעותיות בזכויותיהם ואף קבע כי הם הכניסו את עצמם לסכנה ידועה מראש, שעה שידעו כי ההפגנה לא חוקית.

בנוסף, קבע השופט, כי לאחר מעצרם הם בחרו שלא להזדהות ובכך הובילו למעצרם למשך השבת.

השופט שמואל הרבסט קבע בהחלטתו: “לא הוצגו בפני ראיות העולות כדי רף ההוכחה הנדרש במשפט האזרחי לפיהן שללו השוטרים והסוהרים במודע את זכויותיהם של הנחקרים, התובעים דנן, ודי היה בכך כדי לדחות את תביעתם.

“גם אם חלק כזה או אחר מהפרת זכויות אלה היה מוכחת בפני, הרי שכניסתם של התובעים אל תוך אזור אי הנוחות והסכנה על מנת להביע מסר אידיאולוגי, משילה מכתפי הנתבעות את האחריות הנזיקית הטמונה בכתבי התובענות, כל עוד אין כוונת זדון מוכחת אשר אפפה את מעשיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות