התשובה המוחצת של הגר”ש אלתר על ‘תקנון האיסורים’ של גור

בחסידות גור הופץ השבוע 'תקנון' חדש: ניתוק קשרי משפחה וידידות עם אנשי הקהילה החדשה בראשות ראש הישיבה מגור, הגר"ש אלתר • אנשי הקהילה שיגרו שאלה: 'איך צריך להיות יחסנו למעשים כאלו?' • ראש הישיבה השיב במכתב מפורט - וקבע: "מה שלא יעשה השכל - יעשה הזמן"
יוסף גרינבוים
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 01:07

המלחמה של גור ב’חצר הקודש גור תורה’, בראשות ראש הישיבה הגר”ש אלתר: במוצאי שבת האחרון התקיימו כינוסים בקהילות גור ברחבי הארץ, כדי להציג לחסידים כיצד עליהם להתייחס אל החברים בקהילה החדשה.

לאחר הכינוסים הופץ ‘תקנון’, בו הוצגו ה’תקנות’ וה’איסורים’ על פיהם צריכים חסידי גור להתנהל מול התכנסויות ושמחות משפחתיות:

 

בעקבות הפצת ה’תקנון’, שיגרו תלמידיו של הגר”ש אלתר שאלה אל ראש הישיבה – המתפרסמת כאן בחרדים 10:

“אנחנו קבוצת אברכים מעירנו ***  חלקינו משתייכים במוצהר לקהילה וחלקנו כרגע מסתתרים כאנוסים.

“ה’תקנות’ ו’האיסורים’ שהוכרזו ברבים, על ניתוק קשרי משפחה וידידות, עוררו למרבה הצער פירוד לבבות ומדנים בתוך המשפחות ובין ידידים.

“ברור לנו שאין ל’תקנות’ אלו כל תוקף הלכתי או מוסרי. שאלתנו: איך צריך להיות יחסנו ותגובותינו למעשים כאלו וכיצד ננווט את הרגשות הקשים שבלב”.

על כך השיב ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר – בכתב ידו:

 “לאהוביי, אנ”ש היקרים.
 
כידוע לכם, קהילתנו התארגנה בהתייעצות עם גדולים וצדיקים שסמכו ידיהם עלי’ה, והרי הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל.
 
אין בדעתנו להגיב על השמצות ודברי בלע שנאמרים ונכתבים כלפינו לרוב, והרי זו אחת המטרות הראשיות של התארגנותנו, להתנהל בדרכי שלום ומידות טובות.
 
ובאשר לריחוק בין משפחות וידידים, הפתגם העממי אומר: מה שלא יעשה השכל – יעשה הזמן, וכמדומה שכאן השכל והזמן גם יחד ישקיטו וירגיעו מדנים, וסוף השלום לבוא כשיובן שקהילתנו היא עובדה קיימת בעז”ה.
 
רגשות העשיה החיובית והסיפוק מהתפתחותה של קהילתנו על מוסדותיה [בימים אלו עתידה בעז”ה להיפתח ישיבה גדולה, וגם משכן קבוע לבית מדרש לקהילתנו], בצירוף עם ההכרה וההבנה שעל בחירת דרכנו בעבודת השי”ת, כדאי וראוי לשלם כל מחיר, ולפום צערא אגרא.
 
ועל כן ידידיי, נשתדל מצדנו לא לענות על ריב ובוודאי לא לקנטר אחרים ח”ו, הלא אנשים אחים אנחנו ומענה רך ישיב חימה, נתאמץ לדון לכף זכות ולהרבות בשלום כפי היכולת, והשי”ת ישים גבולנו שלום.
 
כברכת ידידכם”

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדובר בחסידות או בדיקטטורה נוסח סין?
    25/12/2019 01:17
    יואב
  1. מתחיל להזכיר את לב טהור……

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   30/12/2019 23:22

      התבלבלת אחי, אתה וודי מתכוון שגור מזירה את לב טהור. בשתי הכתות כל הפורש מהן דמו בראשו…

  2. אשרי הדור שאדם כהגר"ש בתוכות
    25/12/2019 12:47
    יעקב איינער
  3. אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו

  4. המאמין
    26/12/2019 07:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. כך מדבר אדם יצא אלוקים השולט על רצונותיו ויצריו. אינו נוקם ואינו נוטר. זו דמות של אדם שבולם פיו בשעת מריבה. איש גדול ואישיות מיוחדת במינה. להידבק בטוב עד הקצה.

  6. אנ"ש
    30/12/2020 01:14
    גורי
  7. במקום להזכיר את הקב”ה. אנ”ש אנ”ש אנ”ש. לא יהיה לך אלוהים אחרים…

  8. גור זה כת לכל דבר וענין
    11/01/2022 12:58
    שרית