האלפים פרצו בבכי: “כמו אהרון, איציק וישראל מתו מיתת נשיקה”

אלפים ליוו בבני ברק למנוחות את האברך הרב יצחק מאיר וייס ז"ל, שהתמוטט בצהרים בעת 'השבעה' על בנו הפעוט • הסבא סיפר בהספד: "הוא שאל אותי: הרי הקב"ה מנסה את הגדולים - למה הוא מנסה אותי?" • חבר: הוא היה בחור מאוד מיוחד, רגיש מאוד, אהוב על כולם ותמיד מחייך"
חיים טוויל
י"ז כסלו התש"פ / 15.12.2019 20:55

אלפי בני אדם מלווים הערב (ראשון) למנוחות את האברך הרב יצחק מאיר וייס ז”ל, שהתמוטט בצהרים בביתו שבבני ברק, בעת ‘השבעה’ על בנו הפעוט ישראל ז”ל שנפטר לפני שלושה ימים – ונפטר מדום לב.

מסע ההלווייה יצא מבית המדרש ‘דברי חיים’ בבני ברק.

הגאון רבי נועם יצחק אלון, ראש ישיבת ‘מיר ברכפלד’, ביכה את תלמידו: “אברהם אבינו התנסה עשרה ניסיונות ועמד בכולם. בכמה נסיונות עמדת בגבורה ר’ יצחק. ר’ יצחק היינו בעקידת יצחק בשבוע שעבר – אתה צדיק גמור. אתה לב טוב, כולך רק נתינה. כשהרגשת שאתה לא יכול – הלכת לנו. צריכים ללמוד ממך איך לקבל ניסיונות באמונה שלמה”.

ראש הישיבה הוסיף: “הצוואה שלו היא לעמוד בניסיונות באמונה ולא להרהר אחר מידותיו של הקב”ה. כל ‘הגדולים’ יצאו לקראתך בעולם העליון”.

האדמו”ר מטאלנא, דוד חמיו של המנוח ז”ל – נשא דברים קצרים.

הסבא של האלמנה, המשגיח הגה”צ רבי אורי ויסבלום, משגיח ישיבת ‘נחלת הלווים’ – אמר בהספדו: “ר’ יצחק עמד בניסיונות בדעת ותבונה. הוא היה כאחד הגדולים. כשסיפרו לי – לא ידעתי איך נחזיק מעמד. הקב”ה יתן לנכדתי כוח להחזיק מעמד. שוחחנו היום בצהרים. הוא שאל אותי: הרי הקב”ה מנסה את הגדולים – למה הוא מנסה אותי? אבל אני הסברתי שהוא מהגדולים שעומד בניסיון”.

הסבא הוסיף ואמר: “הוא היה אדם רוחני. כשאדם הוא רוחני, אין לו בעיה לעבור לעולם הבא. לכן משה ביקש למות מיתת נשיקה כמו אהרון. איציק וישראל מתו מיתת נשיקה”.

אחיו ביקש מחילה בשם המשפחה ואמר: “מידת פורענות יש עלינו היום. אבל בכל מידה ובמידה צריך לאהוב את ה’, בלי שאלות”

חמיו, הגאון רבי אברהם ויסבלום, משגיח ישיבת ‘ארחות תורה’ אמר: “מה אנו יכולים לדבר? שתי מילים –  איציק וישראל. כתוב ‘בקרובי אקדש’. אנחנו מאוד קרובים קרובים”.

המשגיח ביקש לומר את פיוטי הסליחות הנאמרים ביום כיפור.

לאחר מסע ההספדים ואמירת הקדיש, יצא מסע הלוויה לבית העלמין ברחובות, שם ייטמן.

מתנדבי זק”א תל אביב עומדים לצד המשפחה בשעות הקשות וסייעו בעריכת הלווייה והקבורה.

צילום: איחוד הצלה

יוני אייזנשטיין, חברו של איציק ז”ל, קיבל את הבשורה בשעה שהיה בדרכו לניחום האבלים.”הוא היה בחור מאוד מיוחד, רגיש מאוד, אהוב על כולם ותמיד מחייך”, סיפר בשיחה עם חדשות 12. “חשוב לי שיזכרו ממנו שהיה תמיד עם חיוך על הפנים, גם ברגעים הכי לחוצים”.

צילום: דוברות זק”א ת”א

יוני עבד לצדו של וייס בקמפיין הבחירות של ‘יהדות התורה’: “הוא היה רכז המטה והכל עבר דרכו. הילד נולד לפני חמישה חודשים, במהלך הקמפיין. כנראה שהוא לקח את מותו מאוד מאוד קשה. היום הייתי בדרך אליו… אין לי מילים”.

שלוימי פולק, מראשי המטה, סיפר: “איציק עבד אצלנו כרכז במטה ההסברה. הוא היה בחור טוב עם לב זהב, רק מילים טובות אפשר להגיד עליו. זו טרגדיה ענקית”.

פולק סיפר כי מה שככל הנראה הוביל לטרגדיה, הייתה אהבתו העמוקה לבנו התינוק: “הוא היה אבא למופת, הבן שלו העסיק אותו כל הזמן. הוא היה הדבר הכי חשוב אצלו בחיים ובשבילו הוא עצר הכל.

“הוא לקח את הסיפור הזה מאוד קשה, התוצאה מאוד עצובה וכולנו ממש בהלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות