“חשכו עיני”: פוגרום בבית הכנסת של הקהילה האיראנית בוורלי הילס • צפו

פוגרום מזעזע בבית הכנסת 'נסה' של הקהילה היהודית-איראנית בברוולי הילס • אלמוני פרץ בליל שבת לבית הכנסת והשחית ספרי תורה יהודה • משי זהב: "מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה"
נתן פרל
י"ז כסלו התש"פ / 15.12.2019 11:46

פוגרום בשבת בבית הכנסת ‘נצח’ של הקהילה היהודית-איראנית בברוולי הילס שבקליפורניה.

במהלך ליל שבת האחרון נדהמו תושבי שכונת בוורלי הילס בלוס-אנג׳לס לגלות את הזוועה הנוראה מכל: בית הכנסת המפורסם, בו מתפללים עשרות משפחות שנמלטו מאירן בשל אנטישמיות, היה הפוך לגמרי.

בית הכנסת הוקם בידי יהודים מאיראן, שברחו לאחר נפילת השאה בשנת תשל”ט, עם עלייתו של חומייני לשלטון.

אחד המתפללים שנכנס לבית הכנסת, הבחין מיד באירוע הקשה. הדלת הייתה פרוצה, ספרי תורה זרוקים על הרצפה, טליתות מפוזרות וספרי קודש קרועים.

מצלמות האבטחה הצליחו לזהות גבר בשנות ה-30 לחייו נכנס לבית הכנסת ומבצע וונדליזם קשה מאוד, עוקר והופך מכל הבא ליד, תוך כדי שהוא קורע וזורק ספרי תורה על רצפת בית הכנסת.

במשטרה המקומית ציינו כי החשוד פגע ב”מוטיבים יהודיים” בבית הכנסת. במשטרה סבורים כי מדובר בפשע שנאה.

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א, ששהה בשבת בשכונה סמוך לבית הכנסת אומר: “השמועה על חילול בית הכנסת עברה כמו אש בשדה קוצים כאן בשכונת בוורלי הילס, כשהגעתי לבית כנסת חשכו עיני, כל השולחנות הפוכים, ראיתי ספרי תורה על הרצפה כשאחד מהם קרוע, כלל תשמישי הקדושה היו זרוקים. נזק עצום שאין לתאר, מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה אך ורק משום היותו מקום קדוש לעם היהודי”.

הוא הוסיף: “מפחיד לחשוב שדווקא בארה”ב, ארץ החופש ומגינת הדמוקרטיה, קורים אירועים אנטשימיים אחד אחרי השני, מחילול בתי כנסת ועד לרצח יהודים, רחמנא ליצלן. אם זה קורה בארה”ב, זה יכול לקרות בכל מקום. העולם חייב להתעורר”.

ראש העיר, ג’ון מירש, הגיב על האירוע הקשה: “ההתקפה הפחדנית הזאת פגעה בלב הקהילה שלנו. זו לא רק התקפה על הקהילה היהודית של בוורלי הילס, זו התקפה על כולנו. העיר כולה מגלה סולידריות כלפי ‘נסה’, חבריה וחברי הקהילה שלה. אנו מחויבים ללכוד את הפושע שחילל את המקום הקדוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודי בני הגולה אתם צרכים להתעורר ,,
    15/12/2019 15:47
    י,ד
  1. צרכים כולם לעשות חשבון נפש, כנראה שאתם לא נותנים מספיק צדקות, זה אלף , בית ,צרכים להתכונן דחוף לעשות עליה לארץ הקודש, אין מנוס זה רמז משמיים ,כל הקודם זוכה,,,כמה שיותר מהר מוקדם,,,