5% מהילדים נפגעים ממעשה חמור ונזקקים לטיפול I ועל כמה לא ידוע?

הנתונים - שפורסמו בתוכנית 'סדר יום' ברשת ב -  עולים מניתוח עומק של מחקר גדול של מכון ברוקדייל, שהקיף 12 אלף נשאלים • ד"ר כרמית כץ מאוניברסיטת תל אביב: על כל ילד שנפגע ומטופל על ידי הרשויות - יש ארבעה ילדים שסובלים ולא ידוע עליהם
חרדים 10
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 13:40

כ-5% מהילדים ומבני הנוער נפגעים ממעשים חמורים בדרגת סיכון בינונית וגבוהה – באופן שגורם לפציעה או מצריך טיפול רפואי. כ-7% מהילדים ומבני הנוער נפגעים פגיעה גופנית בדרגת סיכון בינונית וגבוהה.

 הנתונים – שפורסמו היום (שלישי) בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב –  עולים מניתוח עומק של מחקר גדול של מכון ברוקדייל, שהקיף 12 אלף נשאלים.

פרופסור רחל לב ויזל, שהובילה את המחקר, אמרה ב’סדר יום’, כי פחות מ-10% מהילדים ובני הנוער דיווחו שסיפרו למישהו על הפגיעה שחוו, וכי עשרות אלפי ילדים בישראל נפגעים בצורה חמורה ביותר ונמצאים בסיכון גבוה.

לב ויזל הוסיפה, כי חקירות משטרה, כפי שהן נעשות כיום, חייבות להשתנות מכיוון שפרוטוקול החקירה מבוסס על דיבוב מילולי, אולם לילד שנפגע אין יכולת לספר סיפור קוהרנטי מילולי, בין השאר בגלל פגיעה מסוימת במוח שנגרמת כתוצאה מהפגיעה שחווה וגורמת לקושי לדבר על האירוע.

ד”ר כרמית כץ מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב אמרה בתכנית, כי על כל ילד שנפגע ומטופל על ידי הרשויות – יש ארבעה ילדים שסובלים ולא ידוע עליהם.

כץ אמרה כי קיימת תפיסה שגויה שלפיה פגיעות בילדים קשורות לצבע עור ולמצב סוציואקונומי, אך בפועל לאנשים הפוגעים אין קרניים והתקיפות מתרחשות בכל שכבות האוכלוסייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות