“לא הגישו עזרה”: הסדר טיעון בתיק דריסת הילד החרדי בן ה-11

מאיר גמליאל ירצה 15 חודשי מאסר • נתנאל סנדרוסי יישלח לארבעה חודשי מאסר • בחול המועד פסח פגע רכבם בילד בבנימין ביגלאייזן ז"ל בשכונת רמות, והוא נפצע אנושות. הילד נפטר לאחר חודשיים וחצי • התובעת: לא ידענו בוודאות מי נהג. הייתה לנו רק אופציה של הסדר טיעון"
חיים טוויל
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 10:50

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון שנחתם בין פרקליטות המדינה לבאי כוחם של הנאשמים מאיר גמליאל ונתנאל סנדרוסי.

השניים הואשמו כי בחול המועד פסח פגע רכבם בילד בבנימין ביגלאייזן ז”ל בשכונת רמות בירושלים, ופצעו אותו אנושות. הילד נפטר לאחר חודשיים וחצי של אשפוז בבית החולים.

השניים נמלטו מהמשטרה, עד שאחד מהם הסגיר עצמו והשני נלכד על ידי המשטרה בגבעת שמואל. מאז שהו השניים כמה חודשים במעצר ובמעצר בית.

לפי ההסדר, גמליאל הודה כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה והורשע בעבירת הפקרה ובנהיגה במהירות מעל המותר.

סנדרוסי הורשע שלא דיווח לכוחות ההצלה.

גמליאל ירצה 15 חודשי מאסר. סנדרוסי יישלח לארבעה חודשי מאסר בפועל.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, השופטת תמר אשר-צבן ציינה בדיון, כי הוגשו לה ראיות לעונש שמהם עולה כי לסנדרוסי יש הרשעה קודמת על עבירת רכוש משנת 2015 ושמונה הרשעות תעבורה. בהתאם לראיות, התייחסה השופטת אשר-צבן לכך שהסדר הטיעון אינו כולל עונש פסילה.

היא גזרה על גמליאל 20 חודשי פסילה החל מהיום.

הפרקליטה מרים בן-גל, התובעת בתיק, אמרה בדיון: “מדובר בתיק שהראיות נסיבתיות והן לא קלות. היו לנו סיכונים לא קטנים מבחינתה של התביעה ואנחנו לא יודעים איך היה מסיים אם לא היינו מגיעים להסדר. יש פער בין האמת המשפטית לאמת העובדתית”.

עו”ד בן-גל הוסיפה: “כתב האישום המקורי ייחס את עבירת ההפקרה לנאשם אחד, השתמשנו בהתחלה בחזקת הבעלות שהיא לא תמיד תואמת את המצב העובדתי. לא ידענו בוודאות קודם לכן מי נהג. הייתה לנו רק אופציה של הסדר טיעון”.

עורך דינו של סנדרוסי, משה סוחמי, אמר בדיון: “הנאשמים לא גרמו בהתנהלות שלהם לתאונה, היא הייתה בלתי נמנעת. המנוח התפרץ באור אדום ושום נהג לא יכול לבלום את הרכב. כמובן שהם ביצעו עבירה שלא הושיטו עזרה. הנאשם סנדרוסי לא דיווח כמתחייב על פי חוק, אבל כשהוא מגיע למקום הוא רואה שאנשים רצים ומתקשרים”.

עו”ד איציק איצקוביץ, המייצג את גמליאלי, אמר: “אנו רואים שמבחינה משפטית ומבחינה עובדתית לא ניתן היה לבוא ולהרשיע אותו בעבירה שבה הוא מודה היום. הוא לוקח אחריות, מצר על האירוע ומוכן לפצות את המשפחה של המנוח למרות שמדובר במשפחה קשת-יום. לא בכדי הרגשנו שיש קשים ראייתיים בפרקליטות. הקשיים נפלו על אוזניים קשובות. לא קל לנאשם להיות עצור תקופה לא קצרה באזוק אלקטרוני. ההסדר שהגענו אליו הוא הסדר ראוי”.

 לאחר הדיון אמרה עו”ד מרים בן- גל מפרקליטות מחוז ירושלים:

“גזר הדין שניתן היום מהווה תמרור אזהרה לכל נהג ונוסע בכביש- שיידע כל מי שמעורב בתאונת דרכים שמוטלת עליו האחריות לעצור ולהזעיק עזרה, ואם לא יעשה כן, הוא יישא בעונשי מאסר בפועל וזאת גם אם לא נמצא אחראי לתאונה ולתוצאותיה, כפי שקרה במקרה זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות