מכה לפרקליטות: העליון ידון בשבוע הבא בפריצה לטלפונים של יועצי נתניהו

העליון ידון ביום ראשון הקרוב בפריצה הבלתי חוקית של המשטרה והפרקליטות לטלפונים של יועצי ראש הממשלה • בהחלטה לקיים דיון דחה העליון את עמדתה של הפרקליטות
חיים טוויל
י"א כסלו התש"פ / 09.12.2019 19:10

בית המשפט העליון החליט היום (שני) כי ידון ביום ראשון הקרוב בפריצה הבלתי חוקית של המשטרה והפרקליטות לטלפונים של יועצי ראש הממשלה.

בהחלטה לקיים דיון דחה העליון את עמדתה של הפרקליטות, שטענה כי בחיפוש במכשירים הניידים של היועצים אין עניין משפטי או ציבורי החורג מעניינם האישי.

פרקליטות המדינה העבירה אתמול לביהמ”ש העליון את תגובתה לבקשת רשות הערעור שהגישו יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן על החדירה והחיפוש בטלפונים הניידים שלהם. 

על פי התגובה, שהוגשה על ידי עו”ד נעמי גרנות, המדינה מתנגדת לבקשת רשות הערעור, זאת משום שאין בבקשה כל הצדקה למתן רשות ערעור. 

המדינה טענה כי היענות לבקשתם של יועצי ראש הממשלה, קל וחומר היענות לסעד אותו הם מבקשים – דחיית בקשת המשטרה לקבל צווי חדירה וחיפוש בטלפונים הניידים של המבקשים – היא זו שתהווה סטייה וחריגה מההלכה הפסוקה. “היענות לסעד המבוקש תסכל את החקירה הפלילית בעודה באיבה”, אומרים בפרקליטות.

יועצי התקשורת שלראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, שנחקרו בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, הגיבו אמש על החלטת פרקליטות המדינה להתנגד לדיון בבית המשפט העליון: ”הפרקליטות בפאניקה מביקורת ודיון ענייני בסוגיה עקרונית של דריסת זכויות נחקרים, מפני שהיא מפחדת שהאמת תחשף: בכל יום היא מאפשרת למשטרה לחטט בטלפונים ניידים של אזרחים בלי צו ובניגוד לחוק – מתחת לאפו של בית המשפט”.

השניים הוסיפו: ”בית המשפט חייב לשלוח למשטרה ולפרקליטות מסר ברור: לא נכשיר את הפעולות הפסולות שלכם. שמירה על זכויות הפרט הן ערך עליון במשטר דמוקרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות