התאריך שתלכו להצביע בבחירות לכנסת ה-23: יום שני ו’ בחודש אדר

אם הכנסת תפוזר ביום רביעי בחצות, הבחירות יתקיימו ביום שני ה-2 במרץ 2020 ו' באדר ה'תש"פ • אבי נסנקורן: "נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן"
אריה ריבקינד
י"א כסלו התש"פ / 09.12.2019 12:01

בדיונים בין הליכוד לכחול לבן הוסכם היום (שני) כי אם הכנסת תפוזר ביום רביעי בחצות – הבחירות יתקיימו ביום שני ה-2 במרץ 2020 – ו’ באדר ה’תש”פ.

תהיה זו הפעם הראשונה שהבחירות מתקיימות ביום שני בשבוע.

יו”ר סיעת כחול לבן, ח”כ אבי ניסנקורן, הבהיר בעקבות ההסכמה: “כחול לבן תעשה כל מאמץ, עד לרגע האחרון, למנוע בחירות נוספות ומיותרות למדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “כפי שהבטחנו לציבור, אם נתניהו ימנע הקמת ממשלת אחדות ונאלץ לפזר את הכנסת, נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן. אני שמח שבליכוד ובשאר סיעות הבית הסכימו להתגייס למהלך הזה”.

על פי החוק הכנסת צפויה להתפזר אם עד ליום רביעי בחצות הלילה איש מחברי הכנסת לא יקבל תמיכה של 61 חברי כנסת לצורך הרכבת ממשלה.

לפי שעה, נראה כי הסיכוי לפריצת דרך ביממות הקרובות קלוש ביותר, שכן כחול לבן מסרבת לכל ההצעות שהציג נתניהו.

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, הודיע בישיבת נשיאות הכנסת כי ככל שלא יימנעו הבחירות הנוספות, הכנסת תחוקק ביום רביעי הקרוב בשלוש קריאות את החוק שיקבע את הקדמת תאריך הבחירות ל 2.3.20.

אדלשטיין: “גם כאשר נראה שאפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלו, לא נתחיל את הליך החקיקה לפני יום רביעי, על מנת לאפשר לראשי המפלגות להתעשת בדקה ה-90, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשרינו שמזכים אותנו משמיים מס' פעמים בשנה במצוות ועשית ככל אשר יורוך
    09/12/2019 12:34
    שרונה דביר
  1. אשרינו אשרינו אולי נעשה הכל ונמשיך לעמוד על כל תג ואגו ויהיו עוד כמה בחירות שנוכל לקיים את המצווה בשנת תש”פ