זו הסיבה שאב לשניים תובע מבית החולים ‘אסף הרופא’ 8 מיליון ש”ח

תביעה לרשלנות רפואית: סיכויי אב צעיר לשרוד את חמש השנים הבאות עומדים על 8% בלבד, מפני שהצוות ב'אסף הרופא' התעלם מהפנייה לבדיקת אולטרסאונד פשוטה
יוני גרין
י' כסלו התש"פ / 08.12.2019 11:17

את הטרגדיה הזו ודאי היה ניתן למנוע: עו”ד דוד פייל ועו”ד ליהיא גולדמן הגישו תביעה לרשלנות רפואית נגד בית החולים אסף הרופא ומשרד הבריאות – בשם אב לשניים, בשנות ה-40 לחייו.

לדברי עו”ד פייל, אילו היה הצוות הרפואי ב’אסף הרופא’ שועה להמלצת הרדיולוג אשר הבחין בגוש חשוד בכלייה בבדיקת CT שנערכה לתובע עוד בשנת 2012 – היו ניצלים חייו בסבירות של למעלה מ-90%.

האב הצעיר פנה אל רופא המשפחה שלו, כשהוא מתלונן על כאבים בבטן המקרינים אל המפשעה. הרופא הפנה אותו לבית החולים ‘אסף הרופא’.

בבדיקת אולטרסאונד ראשונית שנערכה לו, לא הבחינו הרופאים בממצאים חשודים, והפנו אותו לבדיקת CT.

בבדיקת ה-CT התברר, כי בחלק העליון של הכליה השמאלית נראה ממצא חשוד בקוטר של 4 ס”מ, ולשם בירור – המליץ הרדיולוג על עריכת בדיקה אולטרסאונד מכוונת לאזור.

לדברי עו”ד פייל, הרופאים לא שמו לב ככל הנראה להפניה או שייחסו אותה לבדיקת האולטרסאונד הראשונה אותה עבר – ושחררו אותו לביתו, ללא הנחיות וללא ביצוע כל מעקב.

כעבור יותר משנתיים, הגיע הגבר לביה”ח רמב”ם עם תלונות על כאבים. או-אז התגלה כי בכלייתו ובריאותיו פשה סרטן גרורתי בדרגה 4.

על פי התביעה, בשל השלב המתקדם בו התגלה הסרטן, לא ניתן היה לטפל בתובע בכימותרפיה או בהקרנות, והוחלט לבצע בו ניתוחים רבים שכללו כריתה של הכליה ואונה של הריאה – אך חרף כך הסרטן האלים המשיך להתפשט בגופו.

אל התביעה צורפה חוות דעת של פרופ’ עמוס שפירא, מומחה לאורולוגיה, אשר קבע כי בעת הבדיקה הראשונית ב’אסף הרופא’ הסרטן היה עדיין בשלבים ראשוניים (דרגה 1) שבהם סיכויי ההחלמה עומדים על 91% ל-5 השנים הבאות.

לדברי פרופ’ שפירא, בגלל האיחור הקריטי באבחון, צנחו סיכויי ההחלמה של התובע ל-8% בלבד.

לדברי עו”ד פייל, בעקבות הבשורה הקשה, ותחושת הסתמיות בהחמצת המחלה – נקלע הגבר למשבר נפשי עמוק המשפיע בצורה קשה על איכות חייו ומשפחתו.

המומחה לפסיכיאטריה ד”ר אלון אשמן קבע, כי בעקבות הבשורות הקשות, החל הגבר לסבול מחרדות, דיכאון וקשיי שינה, ונזקק לטיפול תרופתי ופסיכולוגי. הוא העריך את נכותו הנפשית בשיעור של 20%.

בעקבות אירועים אלו הגיש עו”ד פייל תביעה לבית משפט בתל אביב, לפיצויים על סך 8 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה נגד בית החולים ‘אסף הרופא’ ומשרד הבריאות המפעיל אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות