המסמך ש’אם תרצו’ כתבו לנתניהו ב-2007: כך נביא לפרישת אולמרט

אז, בזמן אמת, היו לי חשדות כלפי 'מחאת המילואימניקים' • היום כשמתחילות התארגנויות כאלה, אני מודה, שהנחת המוצא שלי שצריך לחפש את הפוליטיקאי ורק אחר כך לחשוב שאולי יש פה גם משהו אותנטי
רביב דרוקר
ל' ניסן התשע"ז / 26.04.2017 00:42

‘אם תרצו’ היא עמותה שמזוהה עם הימין ויודעת לעשות לא מעט רעש. המסמך המעניין שאני מפרסם כאן שופך קצת אור על השורשים של התנועה הזאת, שאז ב-2007 הייתה ממש חדשה.

המסמך הוא תוכנית פעולה ששולח אחד המייסדים של התנועה, רונן שובל, ללשכתו של יו”ר האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו. ראש לשכתו היה אז נפתלי בנט, ובעיתוי שנשלח המסמך, שניהם מרוכזים רק בדבר אחד – איך מצליחים להשתמש בתוצאות מלחמת לבנון השנייה כדי להפיל את ממשלת אולמרט.

‘אם תרצו’ החדשה והצעירה שמחה, מסתבר, להתגייס למשימה.

שובל כותב את זה באופן די מפורש במסמך, איכשהו הוא טוען לידע על יחסי הכוחות בתוך ועדת וינוגרד ויש לו המלצות איך להפעיל לחץ ציבורי. אחת מהן היא – להשתמש באנשי מרכז- שמאל. מעניין אם מישהו סיפר להם מה המטרות החבויות של האנשים שמפעילים אותם.

שאלת המימון של תוכנית הפעולה היא, כמובן, שאלת המפתח.

בעבר כבר פרסמתי שנתניהו אסף כסף עבור קמפיין המילואימניקים, תוך שהוא עושה טלפונים לאנשי עסקים שונים באמצעות מכשיר נייד, טוקמן מיוחד שנקנה עבורו, כדי שלא ישאיר עקבות.

נתניהו גם הפגיש את אנשי ‘אם תרצו’ עם הכומר הנוצרי, ג’ון הייגי, שם גדול בעולם האוונגליסטי. מקורות המימון של ‘אם תרצו’ בשנים לאחר מכן, מגלים שההיכרות הייתה מועילה. קרנות הקשורות להייגי העבירו לא מעט כסף ל”אם תרצו”. מבקר המדינה מעולם לא חקר את העניין הזה.

מה גבולות המימון של יו”ר אופוזיציה, שמנהל אופרצייה כספית ענפה כדי להפיל את ראש הממשלה?

במסמך גם מוזכר השם מארק בלזברג.

בלזברג הוא איש עסקים קנדי-ישראלי, שיחסית אנונימי בישראל. שמו צץ לא מעט בתחקיר ‘ביבי טורס’. בלזברג הוא אחד האנשים שדאג לממן נסיעות לנתניהו ורעייתו לאורך השנים דרך ארגונים בעלי פעילות חיובית כמו ‘משפחה אחת’.

גם עוזי דיין היה מאוד מרכזי במחאה הזאת.

אז, בזמן אמת, לא הבנו את המניעים השונים של דיין לעמוד בפרונט של המחאה הציבורית נגד אולמרט. במאי 2007, לא הרבה אחרי כתיבת המסמך, התארגנה באמת הפגנה גדולה בכיכר רבין נגד ממשלת אולמרט. נאמו ושרו מעל הבמה אנשים שמזוהים עם השמאל ועוזי דיין היה אחד הכוכבים של הערב.

אני לא יודע להגיד אם תוכנית הפעולה של ‘אם תרצו’ מפברואר 2007 הובילה להפגנה שלושה חודשים מאוחר יותר, אבל אני כן יודע שאנשים כמוני, שתמכו בהתפטרותם של ראש הממשלה, הרמטכ”ל ושר הביטחון בעקבות מלחמת לבנון השנייה, לא העלו על דעתם שדיין ונתניהו מחוברים מאחורי הקלעים בסיפור הזה.

גם אז, בזמן אמת, היו לי חשדות כלפי ‘מחאת המילואימניקים’ ואפילו פרסמתי אייטם אחד על המעורבות הכתומה במחאה. עדיין, הנחתי שרוב המחאה אותנטית ורק בשוליים יש פוליטיקה.

היום כשמתחילות התארגנויות כאלה, אני מודה, שהנחת המוצא שלי שצריך לחפש את הפוליטיקאי ורק אחר כך לחשוב שאולי יש פה גם משהו אותנטי.

אה ושאלה שאני לא יודע את התשובה לה. כתב שובל בסוף המסמך “לאור ועדת זיילר, נראה כי אנו נמצאים במומנטום נכון”. אני לא זוכר מעורבות של ‘אם תרצו’ או לשכת נתניהו בסיפור של זיילר.

ממש באותו חודש ששובל כתב את תוכנית הפעולה, ועדת זיילר פרסמה את מסקנותיה שהביאו להתפטרותו של המפכ”ל משה קראדי.

מה הקשר של “אם תרצו”, אם היה כזה, לעניין הזה?

שאלתי את שובל אם הוא רוצה להגיב על המסמך, שאני מפרסם. זה מה שהוא שלח: “הפוליטיקאי המושחת והעבריין אהוד אולמרט עשה נזקים עצומים למדינת ישראל. בשנת 2007, לאחר מלחמת לבנון השניה, שם נחשפתי לחלק מכשליו, פעלתי במסגרת מחאת המילואמניקים ואח”כ במסגרת “אם תרצו” להביא להחלפתו. לצערי מאמצי השונים במסגרת זו לא נשאו פרי ואולמרט הצליח במקרה זה להתחמק מאחריות”.

מתוך הבלוג של רביב דרוקר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות