בית המשפט: ‘לב טהור’ המתגוררת בגוואטמלה היא “כת פוגענית” • צפו

שופטת לענייני משפחה בתל אביב דנה בעתירה שהגיש היועץ המשפטי נגד הכת שמקום מושבה בג'ונגלים של גואטמלה • בפסק הדין שניתן היום, המהווה 'קביעת עמדה', נכתב: הכת פוגעת בחבריה ובילדיה ומסבה להם נזק פיזי ופסיכולוגי משמעותי • צפו איך זה נראה מאחורי החומות של הכת
נתן פרל
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 14:54

בית משפט השלום בתל אביב קבע היום (שלישי) כי קהילת ‘לב טהור’ הינה בעלת מאפיינים של “כת פוגענית”, וקרא למוסדות המדינה למנוע מאזרחים נוספים להצטרף אליה ולפעול להשבת הילדים השוהים בקרב הקהילה – לארץ.

השופטת רבקה מקייס, סגנית נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בבית משפט השלום במחוז מרכז, שדנה בעתירה של היועץ המשפטי לממשלה ושל קרובי משפחה של קטינים הנמצאים בכת קבעה בפסק הדין כי הקהילה, שמתגוררת כיום בגוואטמלה, פוגעת פיזית ונפשית בחברי הקהילה ובילדיה בצורה משמעותית.

בין היתר, קבעה השופטת, כי בקהילה מתקיימים ענישה גופנית קשה, נישואי קטינים, הפרדת ילדים מהוריהם, מניעת חינוך פורמלי, וגירוש מהקהילה של קטינים אשר אינם סרים לסמכות הקהילה.

בחלק מהמקרים, מציין פסק הדין, נישאים קטיני הקהילה – החל מגיל 14 לקטינות ו-15 לקטינים – לבני זוג אשר הפרש הגילאים ביניהם הוא של שנים רבות ועד ל-20 שנים במקרים מסוימים.

עוד נכתב, כי חברי הקהילה נתונים לגזירות של תענית דיבור וצום כעונש על התנהלות שאינה לרוחם של ראשי הקהילה, מניעת קשר עם העולם החיצון ודרישה לציות מלא אחר כל הוראה של מנהיגי ‘לב טהור’. לפי פסק הדין, לחבר הקהילה אסור לעזוב את הקהילה גם אם הוא חפץ בזאת.

בדבריה, התבססה השופטת על פסקי דין קודמים ועבודתם של ארגונים חברתיים אשר חקרו את הקהילה והגיעו למסקנות דומות באשר לאופייה.

בספטמבר האחרון נעצרו חלק מראשי הקהילה על ידי רשויות אכיפת החוק בגוואטמלה, בעקבות חשד להתעללות בילדים.

הקהילה הוקמה על ידי הרב שלמה אלברנס, ישראלי חוזר בתשובה. כיום היא מונה הקהילה כ-50-60 משפחות ובין 150 ל-200 ילדים.

הקהילה הגיעה לגוואטמלה לאחר שנמלטה מבסיסה הקודם באונטאריו שבקנדה, זאת לאחר שבית המשפט בקנדה החל לפעול נגדם, וקבע כי יש להוציא חלק מהילדים בקהילה ממשמורת הוריהם.

בפסק הדין שניתן היום קראה השופטת לרשויות המדינה לפעול להשבת הילדים המוחזקים בידי הכת באופן בלתי חוקי.

לפסק הדין אין כל משמעות משפטית בגוואטמלה, אך נכתב בו שהוא מהווה ‘קביעת עמדה’ של המדינה כלפי משפחות אחרות אשר אולי חשובות להצטרף לקהילת ‘לב טהור’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משפחה
    25/04/2017 16:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הבעיה היא בשורש – ראש הכת הזה, כבוד אבי דהיינו שלמה ארז, ואחי העכזר נחמן… וכמובן הנהלת הכת… לוקחים את את חברי הכת האומללים לתחנה האחרונה… הם בנו מחנה ריכוז סגור!!!… על עשרות דונם במקום נטוש… בסנטה רוזה… ברוך השם, ובחסדי השם, ניצלתי אני וילדי… כעת אנו חיים חיים מאושרים.

    זה מקום ממש מחללי שם שמים, מנוגד לחלוטין מחיי היהדות. צריך להכניס את הרב ובנו הנעצי-נחמן לכלא, הם כת פוגענית. הגיע הזמן לפרק את מקום המטורף הזה.

    • זוהר   30/04/2017 22:54

      שלום לכם עד מתי רשעים יעלוזו. ?.. זה מכוון. ל3 משפחות שאחת מהן כבר לא בקהילה. משפחות אלה בארץ שונאי דת ושונאי ישראל מכפישים באופן קבוע ללא לאות את הקהילה הטהורה הזו ללא שום סיבה ועילה המצדיקה מעשים נגזים אלה משפחות אלה חילונים גמורים שרוצים לעקור דת מיהודים שכל מטרתם לעבוד את השם יתברך הקדושה ובטהרה הם חיו בקנדה בדירות פאר בתנאים שאין אותם בארץ בשקט ובשלווה ואז באו קומץ אנשים פוחזים וקשיים והעלילו עלילות שווא שמתעללים בילדים שקר וכזב אני עד לכך אגב יש בארץ המון משפחות שכן תומכות ועוזרות לבני משפחתם בקהילה בנוסף לזאת הסיתו גורמים ברווחה בארץ ובקנדה נגד הקהילה. ואז החלו הרדיפות האנטישמיות עליי הם ומידי שבוע ללא הודעה מוקדמת פשטו על בתיהם בליווי משטרה כדי לבדוק ולוודא שאכן הם הארורים צודקים. כמובן שהעלו חרס בידם. לא מצאו כלום שום ראיות מפלילות וככה זה נמשך בתדירות לקחו ילדים בני 3 ו4 ו6. למשרדי הרווחה הפשיטו אותם ממש כמו נאצים וגרמו להם לטראומה והם המשפחות שכביכול “דואגים “לשלומם של הילדים ואז כתוצאה מזה התכוונו. הרשויות בקנדה למרות שלא מצאו כלום לחטוף את הילדים מהוריהם בצווי בית משפט ואז הקהילה נאלצה לעזוב את רכושם את הינם ולברוח לאזוראחר וגם שם המשיכו ההתנכלויות בניצוח הרשעים וגם שם נאלצו לברוח לגווטאמלה כדי שהארורים לא יבצעו את זממם חשבתם שהסיוע נגמר לא ולא גם שם הסיטו את התושבים המקומיים ואת משרדי הרווחה ואז.בשעת בוקר מוקדמת בשעה 6 פרצו כוחות משטרה בליווי אנשי רווחה מקומיים וגם מישראל למתחם של הקהילה היהודית עם. תתי מקלע מכוונים כאילו מדובר בארגון טרור נשים ילדים וטף התעוררו בבהלה ובאימה. וכרגיל לא נמצאו שום ראיות מפלילות. ישנם צילומים של הנזק שנגרם מפריצה זו אך הנזק הנפשי יותר גדול. מי יתן את הדין על זה? לאחר כל זאת משרד המשפטים והחוץ יצאו בהודעה שלא נמצאו שום ראיות לכל העלילות הזדוניות וזה לא הסתיים ממשיכים לרדוף אותם ואנשי הרווחה בארץ ניזונים מהעדויות השקריות של קומץ רשעים ולא טורחים לשאול את המשפחות שכן תומכות וכן בקשר יומיומי עם בני משפחותיהם בקהילה וישנם כאלה הגיע העת שיאמתו את הדברים לאמיתן לא יתכן שזה יהיה חד סיטרי. גב” השופטת מקייס. תגיעי לחקר האמת עי” שמיעת שני הצדדים אי אפשר לקבוע פסיקה כך כל בר דעת ובר סמכא יודע זאת. מספיק להתעלל ביהודים חפים מפשע מספיק יש את האנטישמים בעולם לצערנו הרב .מקווה שכל מילותי יפלו על אוזניים קשובות ואני תפילה לבורא עולם שיעזרנו אמן!!! יהודי שלחם למען המדינה וכואב את כאבם של אלה..