הרב שטיינמן במכתב מיוחד: “גם אם צריך לעזור בבית – יתר הזמן ללמוד”

באירוע מעמד סיומי מסכתות של בני הישיבות בבנייני האומה וציון ה'שלושים' של הגר"י אדלשטיין זצ"ל, הוקרא מכתב שכתב מרן הגראי"ל שטיינמן לרגל המעמד: "יראה כל אחד לנצל גם את בין הזמנים להיות שקוע בתורה" • בסיום הקראת המכתב הקהל קם על רגליו ושר: "עוד ינובון בשיבה"
איתמר זינגר
ב' ניסן התשע"ז / 29.03.2017 19:52

הערב (רביעי) מתקיים בבנייני האומה בירושלים מעמד לכבודה של תורה: סיומי מסכתות על ידי עשרות תלמידי ישיבות, לעילוי נשמתו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ”ל, שלפני פטירתו כתב בצוואתו לומר ‘הדרן’.

ארגון בני הישיבות, שנוסד לפני מספר שנים, מקיים את צוואתו לרגל יום השלושים של הגר”י זצ”ל.

באירוע משתתפים גדולי ישראל – ובראשם אחיו, ראש ישיבת פוניבז’ הגרי”ג אדלשטיין, וראשי ישיבות ובהם הגאון רבי משה הלל הירש מישיבת סלבודקה, הגאון רבי דוד כהן מחברון, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי מישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, והגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטין רב שכונת נאות יוסף.

במעמד הוקרא מכתב מיוחד ששלח מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן “לבני הישיבות הק’ העמלים בתורה” – לרגל המעמד.

במכתב נאמר: “שמחתי לשמוע כי אתם מתכנסים להוקיר את הבחורים אשר זכו לסיים את המסכתות שלמדו, ועליכם להיות מאושרים בזה שיכולים להיות שתולים בבית ה׳”.

“יראה כל אחד לנצל גם את בין הזמנים, אשר גם אם מוכרחים לעזור בבית, אבל יתר הזמן צריך ללמוד ולהיות שקוע בתורה.

“והחתום בברכה שכולכם תעלו בתורה ויראת שמים לתפארת בישראל כרצון  ה’ יתברך”.

הרב שטיינמן

בעת שהוקרנה על המסכים באולם – עם סיום הקראת המכתב – תמונה של ראש הישיבה הגראי”ל מאמש, כשהוא בשיעור עם ניניו במעונו ברחוב חזון איש 5, נעמד הקהל קם על רגליו בשירת “עוד ינובון בשיבה”.

כמו כן תוקרן מצגת נדירה מימיו האחרונים של הגר”י אדלשטיין זצ”ל, בשילוב קטעים מימי  חייו.

הגרי”ג אדלשטיין נכנס אל המעמד:

הגרי”ג אדלשטיין הגיע ברכב מיוחד שנשכר לצורך המעמד. עיריית בני ברק שלחה צוות שיטור שילווה את ראש הישיבה עד לטרון, ומשם ליווה את השיירה צוות שיטור של עיריית ירושלים – עד לבנייני האומה.

8e399d25-6f6a-44c4-9a81-667f92bd5c2a

הרב אדלשטיין

הרב אדלשטיין

הרב אדלשטיין

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות