חשיפת חרדים10 • נצחון לפלג השונאים? נחתם הסכם בישיבת חדרה בקרית ספר

הפיצול בישיבת 'כנסת יצחק-קרית ספר' כמעט והפך לעובדה, לאחר שראש הישיבה הניהולי גיבה תלמיד שנעצר בהפגנה של 'הפלג' • אלא שבתיווך של גורם חיצוני הוסכם: הסמכות העליונה בכל נושא השקפתי תהיה בידי ראש הישיבה הגר"י קארפ • גדולי ישראל אמורים להעניק האישור להסכם
איתמר זינגר
ב' ניסן התשע"ז / 29.03.2017 15:55

שלום ברגע האחרון? אמש (שלישי), בתום פגישה של מנהלי ישיבת ‘כנסת יצחק-קרית ספר’, נחתם הסכם שימנע את פיצול הישיבה – על רקע הפילוג בציבור הליטאי.

בין סעיפי ההסכם, שגובש על ידי גורם מחוץ לישיבה, הסכימו ראש הישיבה הניהולי הרב שמעון נוביק ומנהל הישיבה ישראל וייס, כי הסמכות העליונה בכל נושא רוחני והשקפתי בישיבה שייכת לראש הישיבה הגאון רבי יעקב קארפ.

הגר”י קארפ שוקל עתה את ההסכם. במידה ויחליט כי הוא מוביל לפיתרון המחלוקת, הוא יפנה לקבל את אישור גדולי ישראל על ההסכמות שהושגו.

כפי שנחשף בחרדים10 לראשונה, עמדה הישיבה, סניף של ישיבת חדרה, בפני פיצול –  זאת לאחר שראש הישיבה הניהולי, הרב שמעון נוביק, לא גינה בחורים מהישיבה שיצאו להשתתף בהפגנות ‘הפלג הירושלמי’ ואף הביע תמיכה בבחור שנעצר בהפגנה.

הדרמה בישיבה, הממוקמת בקריית ספר, החלה כבר לפני כחודש, לאחר שאחד מבחורי הישיבה נעצר בהפגנה אלימה של ‘הפלג הירושלמי’. הרב שמעון נוביק שחרר את התלמיד בערבות, תוך שהוא מתחייב כי הישיבה תהווה חלופת מעצר עבור הבחור – מהלך שחרה לרוב תלמידי הישיבה.

בעקבות מהלכים אלה, שלושה מרבני הישיבה, הרב מרדכי דוד מרגליות, הר”מ הבכיר הרב אהרן ולדמן, וראש הישיבה הגר”י קארפ, נכנסו ביום ראשון האחרון אל ראש ישיבת פוניבז’, הגרי”ג אדלשטיין – כל אחד בנפרד, להתייעצות, וכולם קיבלו תשובה זהה: תעזבו את הישיבה. הרבנים אהרן ולדמן ומרדכי דוד מרגליות נכנסו גם אל הגר”ח קנייבסקי, ושמעו מפיו הוראה נחרצת אף יותר: “תעזבו מיד”!

אליהם הצטרפו באיומי הפרישה ר”מים נוספים, בדרך להקמת ישיבה חדשה.

ראש הישיבה הגר”י קארפ אף הכין כבר מכתב מיוחד שהיה המיועד לבחורי הישיבה, בו כתב כי הוא נאלץ לעזוב את הישיבה מסיבות טכניות, שכן על אף שאכפת לו מאוד מהבחורים – נוצר מצב שאינו מאפשר לו להמשיך.

הרב קארפ המתין עם פרסום המכתב עד הדד-ליין אמש, כדי לראות האם הרב שמעון נוביק יסכים לתנאים אותם הציב.

בעקבות ההסכם שנחתם, כאמור, גנז ראש הישיבה את המכתב.

אתמול בצהרים הופצה בקבוצת וואטסאפ קולי של בחורי הישיבה בה נאמר: “בהוראת רבותינו תיערך תפילת רבים היום, לרגל המצב”. את ההודעה הפיצו תלמידי הישיבה הנימנים על הציבור הנשמע לגדולי ישראל, ובראשם הגראי”ל שטיינמן, בתקווה שברגע האחרון ייושרו ההדורים והפיצול יימנע.

כפי הנראה, תפילתם התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות