חשיפת חרדים 10 • גפני למנהלים: המענק של המורים, תנו להם אותו

בעקבות חשיפת חרדים 10, כי מלמדים בתלמודי תורה טרם קיבלו את מענק הפסח שיו"ר 'דגל' הצליח לגייס - הוא מזהיר את מנהלי המוסדות: "המענק הוא לעובדי ההוראה בלבד ואין לעשות בו כל שימוש אחר ולא לכל מטרה אחרת חשובה ככל שתהיה"
שרי רוט
א' ניסן התשע"ז / 28.03.2017 14:56

בעקבות חשיפת חרדים10: יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב מיוחד ל”מנהלי המוסדות” בו הוא מבקש להעביר את המענק של 2000 שקלים שהצליח לגייס כעזרה בהוצאות הרבות של ערב חג הפסח – ישירות למחנכים ועובדי ההוראה.

גפני רומז במכתבו על ‘שטיקים’ שביצעו בעבר מנהלי תלמודי תורה, שלא העבירו את המענקים ליעדם – ומזכיר, כי הכסף מיועד למלמדים בלבד “ולא לכל מטרה אחרת חשובה ככל שתהיה”.

וכך כתב:

“לאחרונה עלה בידינו בס”ד להסדיר את המענק לעובדי ההוראה בסך 2000 ש”ח בשתי פעימות כאשר מוסדות הפטור מקבלים לפי גובה תקצובם. מענק זה מיועד בכל המוסדות לעובדי ההוראה בלבד ואין לעשות בו כל שימוש אחר.

“בעבר כאשר סודר מענק זה אף למוסדות התורה קיבלנו תלונות ממספר מורים ומלמדים שהם לא קיבלו את שהתקבל עבורם, ואני פונה ומקווה כי הסכום במלואו יועבר ליעדו שהם עובדי ההוראה בגנים, בבתי הספר, במוכש”ר, במוסדות הפטור ובכל מוסד שהתקבל המענק עבורם ולא לכל מטרה אחרת חשובה ככל שתהיה”.

מכתב גפני, מענק פסח למלמדים

כפי שנחשף לראשונה בחרדים10, מלמדים בתלמודי-תורה מתלוננים על שלא קיבלו את המענק המיוחד שגייס עבורם ח”כ משה גפני לקראת חג הפסח.

מדובר בתקציב שאישרה ועדת הכספים של הכנסת, בעקבות פעילות יו”ר הוועדה, כבר בחודש חשוון, עבור מענק אישי למלמדים בתלמודי התורה – גם במוסדות המוכר שאינו רשמי, כעזרה לקראת החג.

מלמדים, שקיבלו את הבשורה המשמחת שחור על גבי העיתונות היומית החרדית, התלהבו וכבר תכננו את הוצאות החג שלהם בהתאם למענק שיגיע על סך 2000 שקל.

אלא שעד כה המלמדים לא קיבלו את הכסף. בנוסף, מספר מלמדים עימם שוחח חרדים10 סיפרו, כי בשיחה עם מנהלי ‘החיידרים’ בהם הם עובדים הובהר להם כי הסכום שהובטח קטן בהרבה, ו”מי יודע אם בכלל יגיע הכסף”.

בתגובה אמרו מנהלים לחרדים10: “אישור התקציב התבצע כבר בחודש חשוון, ואנו מודים מאוד לגפני על כך – אבל העברת התקציב בפועל טרם בוצעה. לא קיבלנו עדיין את הכסף”.

לדבריהם, “אנו נעביר את כל הסכום, בתקווה שזה יקרה כבר בתלוש המשכורת הבא, וזאת בכפוף למועד שבו יועברו אלינו הכספים מהחינוך העצמאי או ממשרד החינוך”.

על הטענות כי מנהלים מעברים את התקציב לטובת מטרות אחרות – אמר מנהל חיידר לחרדים10: “היו תקופות בהן מנהלי מוסדות היו עושים ‘שטיקים’, כמו בקשה מהמלמדים או הגננות להחזיר עודף בדמות כסף של ‘מעשר’ ודברים מהסוג הזה. בתקופה האחרונה יש פחות ופחות מקרים כאלו, גם משום שהמעקבים של השלטונות משמעותיים. אני מודע לזה שהסיפורים הללו הם שמטילים רפש על כולנו, אבל זה לא צודק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מלמד ואני יודע בבירור שרוב המנהלים לא מעבירים כלל למלמדים ואולי רק חלק קטן
    28/03/2017 19:47
    מושי
  1. משהוא כמו 500 ש”ח בלבד