חשיפת חרדים10 • גפני גייס מענק למלמדים בת”תים לקראת החג. אז למה הכסף תקוע?

מלמד ב'חיידר' חשף שערורייה: "לא קיבלנו שקל" מתקציב מיוחד שיו"ר 'דגל' גייס לקראת פסח עבור המלמדים • אז איפה הכסף? למלמד הובהר: "גם אם תקבל, זה לא יהיה 2000 שקל כמובטח, אלא פחות מ-1000" • בכיר חרדי זועם: "מנהלים מחליטים על דעת עצמם? זה לא כסף של המנהל!"
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 17:44

מלמד בתלמוד תורה חרדי באחת  מערי הארץ גילה שערורייה של ממש: תקציב עליו עמל יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה משה גפני לא הגיע אל היעד.

על הפרק: תקציב מיוחד שיו”ר דגל התורה הצליח לגייס לקראת חג הפסח, ואשר היה אמור להיות מועבר ישירות למלמדים בתלמודי התורה ברחבי הארץ, כעזרה בהוצאות המרובות של ערב חג הפסח.

גיוס התקציב המיוחד זכה לפני מספר ימים לשבחים רבים – ובצדק – בעיתונות החרדית. אלא שהמלמד שפנה לחרדים 10 טוען: “לא קיבלתי שקל. גם חבריי המלמדים בתלמוד תורה לא קיבלו. התעניינתי אצל עוד מלמדים – והפלא ופלא, גם הם לא קיבלו”.

בלשכת גפני תהו וטענו: “אנחנו עשינו מאמץ עילאי כדי שהכסף אכן יעבור ליעדו”.

אז, כשאלת יאיר לפיד, נשאר לשאול: ‘איפה הכסף’?

מתברר, שחלק מהמנהלים טרם העבירו אותו אל היעד, כלומר המלמדים. האם יעבירו בערב החג? יתכן שכן, ויתכן שלא.

למלמד שהתעניין בדבר כספו הובהר: “בכל מקרה, גם אם תקבל את הכסף – זה לא יהיה 2000 שקל, כפי שהובטח, אלא סכום מקוצץ בהרבה, פחות מ-1000 שקל” .

גורם בכיר באחת מהסיעות החרדיות עמו שוחחנו נשמע זועם. “היתכן שאחרי שמעבירים תקציב למנהלים, הם מחליטים על דעת עצמם שלא להעביר אותו כפי שהוא למלמדים? זה לא כסף של המנהל!”

אין זו הפעם הראשונה שנשמעות טענות כלפי מנהלים, למרות שנסתייג ונאמר שאין לעשות הכללה, ומן הסתם יש מנהלים שהעבירו ביושר כל שקל מהתקציב שהועבר אליהם.

הבכיר החרדי: “עצם העובדה שיש מנהלים, אפילו חלקם, שלא מכבדים את העובדה שעשו מאמץ שהתקציב יעבור לפני חג הפסח והם עצמם ‘תוקעים’ את הכסף – זו שערורייה!”

לדבריו, “אין לחשוד בהם שהם משלשלים את הכסף לכיסם שלהם, אבל בכל זאת, כל שימוש אחר שנעשה בכסף חוטא לייעודו המקורי: עזרה למלמדים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתוני אמת
    26/03/2017 20:28
    חשב שכר
  1. 1. הכסף עוד לא הגיע לתתי”ם. רק ביום חמישי אחה”צ התתי”ם קיבלו מייל שבו התבקשו לחתום על הצהרה + חתימת רו”ח. רק עוד כמה ימים אולי יכנס הכסף.
    2. חודש מרץ עדיין לא הסתיים. ממילא גם המשכורות של חודש מרץ שהמענק אמור להיות בתוכו (אם יגיע לחשבון הת”תים) עדיין לא הגיע זמנם.
    3. לפי החשבון שקיבלו התתי”ם על הסכומים שאמורים לקבל, הסכום יותר נמוך מ2,000 ש”ח.