ראשי הסיעות החרדיות לנתניהו: “לא נסכים להקדמת הבחירות”

הקרב על התאגיד • שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ושר הפנים אריה דרעי הודיעו לראש הממשלה: "לא נסכים להקדמת הבחירות בגלל התאגיד ולא ניתן לה יד" • נתניהו וכחלון נפגשו פעמיים בארבע עיניים - ללא הסכמות, בינתיים
אריה ריבקינד
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 16:40

ראשי המפלגות החרדיות – שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים משה גפני ושר הפנים אריה דרעי – הודיעו היום (ראשון) לאחר פגישת נתניהו וכחלון, כי לא יסכימו להקדמת הבחירות – על רקע משבר תאגיד השידור הציבורי.

במסגרת פגישת ראשי סיעות הקואליציה הבהירו ראשי הסיעות החרדיות לנתניהו: “לא נסכים להקדמה של הבחירות, ולא ניתן לה יד”.

הדברים נאמרו בתחילת ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, ולאחר שהבהירו את עמדתם – הציע השר יעקב ליצמן כי כל ראשי המפלגות יעזבו את הפגישה וישאירו את נתניהו ואת שר האוצר כחלון ללבן את הויכוח ביניהם.

וכך אכן קרה: הישיבה הרחבה התפזרה, והשניים, ביניהם שרר נתק יותר משבוע,  נועדו במטרה לסיים את המשבר סביב תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’.

השניים קיימו פגישה קצרה מפאת קוצר הזמן, וקבעו להיפגש בשנית במועד מאוחר יותר היום.

מאוחר יותר התקיימה פגישה נוספת  בארבע עיניים בין ראש הממשלה ושר האוצר. שתי הפגישות הסתיימו ללא הסכמות או פשרות שיסייעו בפתרון המשבר.

מוקדם יותר הבוקר התייחס ראש הממשלה למשבר הקואליציוני בישיבת שרי הליכוד שקדמה לישיבת הממשלה. ראש הממשלה השיב לשאלה שהופנתה אליו והבהיר כי אין חדש במו”מ עם השר כחלון לגבי תאגיד השידור הציבורי, “אעדכן כשיהיה מה לעדכן”, אמר.

אמש החריף יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, את הטון נגד את שר האוצר, והאשים אותו כי דאגתו לאנשי התאגיד הציבורי גוברת על דאגתו לאוכלוסיות החלשות.

“לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מליון שקלים כל שנה על התאגיד, בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב”, אמר ביטן.

לדבריו, “אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות, אבל מגן בחרוף נפש על קומץ צפונבונים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהחלט מבין את החרדים
    26/03/2017 17:42
    פופ
  1. קיבלו מליארדים של שקלים
    חבל להפסיד
    אוהבים את כספי הציונים