לאחר החיסול המסתורי של הבכיר: החמאס סגר את כל המעברים מעזה

בעקבות חיסולו של המחבל מאזן פוקהא: ארגון הטרור חמאס החליט, בצעד חריג, על סגירת כל המעברים מרצועת עזה - "עד להודעה חדשה" • כוחות הביטחון המוצבים במעטפת רצועת עזה הונחו לפעול בכוננות
חיים טוויל
כ"ח אדר התשע"ז / 26.03.2017 10:45

לאחר החיסול המסתורי של מאזן פוקהא, בכיר ארגון הטרור חמאס ביום שישי בפתח ביתו בעזה, הארגון נוקט הבוקר (ראשון) בצעד חריג: לוחמי חמאס מונעים את התנועה במעבר ארז בצפון רצועת עזה בשני הכיוונים.

איאד אלבזם, דובר משרד הפנים של החמאס, הודיע על סגירת כל מעברי היציאה מרצועת עזה “עד להודעה חדשה”, בעקבות החיסול ובמסגרת “צעדים ביטחוניים”.

בתוך כך, במערכת הביטחון נרשמת הבוקר דריכות וכוננות מחשש להסלמה מצד החמאס, על רקע חיסולו של המחבל.

כוחות הביטחון המוצבים דרך קבע במעטפת רצועת עזה הונחו לפעול בכוננות, לעבות את הכוחות בגזרה, לשנות את מסלולי הסיור ועוד.

גם ביהודה ושומרון חודדו הנהלים להגברת הכוננות, מחשש שהחמאס יוציא לפועל פיגוע רחב היקף באזור מגוריו ומולדתו של בכיר החמאס שחוסל.

חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, הכה בתדהמה את ראשי ארגון הטרור.

לפי חדשות 2, ברצועת עזה מנהלים ביממה האחרונה חקירה מאומצת ביותר, מאז היוודע חיסולו של פוקהא. בארגון בודקים האם אכן סוכני מוסד הם שעומדים מאחורי החיסול, או שמדובר במשתפי פעולה עם ישראל.

מאזן פוקהא, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל ביום שישי סמוך לביתו שברצועת עזה, בידי מתנקש בודד או מספר מתנקשים בירי מטווח קצר, סמוך לביתו בשכונת תל אל-הווא, בדרום מערב העיר עזה.

על פי הדיווחים מעזה, המתנקש עשה שימוש בכלי נשק עם משתיק קול – וירה בפוקהא ארבעה כדורים בראשו. המתנקש או המתנקשים נמלטו. פוקהא מת במקום.

פוקהא, מחבל ותיק, נעצר על ידי ישראל לאחר ששלח מחבל מתאבד בשנת 2002, לפיגוע הרצחני בקו אגד 361 בצומת מירון, בו נרצחו 9 בני אדם הי”ד.

הוא הורשע ונשפט ל-9 מאסרי עולם, אך שוחרר במהלך 2011 במסגרת ‘עסקת שליט’. הוא גורש לאחר מכן לעזה.

מאז דווח כי בשנים האחרונות היה אחראי להפעלת חוליות טרור ביו”ש, ושמו אף נקשר בתכנון חטיפת שלושת הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי”ד בשנת 2014.

הלווייתו של פוקהא הפכה למפגן כוח גדול, במסגרתו צעדו אלפי חמושים ברחובות עזה, ובהם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ובכיר הארגון איסמאעיל הנייה.

סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה, הזהיר: “אם האויב מאמין שההתנקשות תגרום לשינוי מאזן הכוח, עליו לדעת שגדודי עז א-דין אל-קסאם יודעים להגיב באופן דומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות