חשיפת חרדים10 • ח”כ פורר לבנט: לנקוט צעדים נגד תחרות השלטים של בנות ‘הפלג’

הנהלת 'בית יעקב' בטבריה קראה לתלמידות להשתתף בתחרות נושאת פרסים, במסגרתה נקראו להכין שלטי מחאה נגד שלטונות צה"ל • ח"כ עודד פורר קורא במכתב לשר החינוך ולח"כ יעקב מרגי לנקוט צעדים: "בית הספר מתוקצב על ידי משרד החינוך ולא ייתכן שימשיך בפעילות מתריסה זו"
נחמן גור
כ"ה אדר התשע"ז / 23.03.2017 13:47

החשיפה של חרדים10, כי מנהלת בית הספר ‘בית יעקב’ בטבריה משדלת את תלמידותיה להתגייס למערכה של ‘הפלג הירושלמי’, ומעודדת תחרות נושאת פרסים להכנת שלטי מחאה נגד השלטונות ושלטי עידוד לבחורי הישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס – מעוררת כעס בישראל ביתנו.

ח”כ עודד פורר טוען כי מפניות שהגיעו אליו עולה כי מנהלת בית הספר, המתוקצב על ידי משרד החינוך, ערכה תפילות למען העצורים שסירבו להתגייס, ואף אספה תרומות כספיות מבנות בית הספר על מנת לשמר את מאבקם.

ח”כ פורר פנה במכתב בהול לשר החינוך נפתלי בנט וליו”ר ועדת החינוך של הכנסת, יעקב מרגי, בדרישה לנקוט צעדים משמעתיים ומיידים נגד הנהלת בית הספר.

במכתבו כתב פורר: “חומרת הדברים ועצם עריכת תחרות שמטרתה להגביר ולעודד את תופעת סרבני הגיוס מהווה עוד צעד במדרון חלקלק של פגיעה במדינת ישראל, בסמליה ובחוקיה.

“העובדה כי הפעילות הנ”ל נעשתה על ידי הדמות הבכירה במוסד הלימודי, שנהנה מתקציבי ומכספי משלם המיסים הישראלי, מקוממת עוד יותר. בית הספר לבנות בית יעקב בטבריה שע”י מרכז החינוך העצמאי, מתוקצב על ידי משרד החינוך ולא ייתכן כי ימשיך בפעילות מתריסה זו”.

כפי שחשף כתב חרדים10, איתמר זינגר, תלמידות בית ספר ‘בית יעקב טבריה’, בהנהלת רוחמה פישר, בתו של רב העיר הגאון רבי דב אוירבך ואחייניתו של מנהיג ‘הפלג’ הגר”ש אויירבך, נקראו להצטרף למאמץ של ‘הפלג’ נגד שלטונות צה”ל.

במנשר מיוחד, עליו הודפסו תמונות מהפגנות ‘הפלג’ – תחת הכותרת “נתנו לשבי עוזנו ותפארתנו ביד צר”, כותבת הנהלת בית הספר לתלמידות:

“חג הפסח הפסח, חג החרות קרב ובא, ומאחורי סורג ובריח נמצאים בני ישיבה, בני עליה, נזר הבריאה ב’עוון’ לימוד תורה בדביקות בבוראה ואנו, לא ננוח ולא נשקוט נצא למחאה עד שתסור הגזירה הנוראה”.

בפניה לתלמידות נאמר: “תלמידה יקרה, בואי ותתרמי את חלקך למחאה על ידי הכנת שלט. ניתן להכין שלט מחאה או שלטי עידוד לבחורי הישיבה מקדשי שם שמים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס”.

את השלטים “יש להביא מהיום ‘יום שלישי’ עד יום חמישי”.

ויש פרסים: “מבין הכרזות יבחרו כרזות נבחרות והן תזכנה את שולחותיהן בפרס. הזדרזי והשתתפי במחאה”.

הפלג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות