בחנויות המזכרות של ‘רשות הטבע והגנים’ מכרו ספרים מיסיונריים

שוק: רשות הטבע והגנים, המהווה זרוע ממשלתית של מדינת ישראל, מכרה בחנויות המזכרות שהיא מפעילה, ספרי מיסיון בעברית של הוצאה לאור מיסיונרית - "כשירות לכלל הציבור המטיילים והמבקרים" • לאחר פניות, הבינו בהנהלת הרשות את הטעות - והודיעו: "הספרים הוסרו מן המדפים"
אליעזר היון
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 10:45

בלתי ייאמן: בחנויות המזכרות שמפעילה ‘רשות הטבע והגנים’, המהווה זרוע ממשלתית של מדינת ישראל,  נמכרים ספרי מיסיון בריש גלי.

שי גליק, פעיל זכויות אדם, וארגון יד לאחים גילו כי בחנות של הרשות, נמכרים ספרים מיסיונריים. הספרים יוצאים לאור בעברית, בהוצאת ‘החברה לכתבי הקודש’ – הוצאה מיסיונרית.

במכתב ששיגרו מארגון ‘יד לאחים’ אל הרשות נאמר: “מפניות שהגיעו אלינו עולה כי בקופת הכניסה באתר ‘מערת הנטיפים’ שבאזור בית שמש, נמכר ספר ילדים בשם ‘אוצר סיפורי המקרא’.

“למרות שמדובר בספר תמים למראה, מי שעומד מאחרי כתיבתו, הדפסתו והפצתו היא אגודה מיסיונרית בשם ‘החברה לכתבי הקודש’ שאנשיה מזוהים עם כת ‘היהודים המשיחיים’ – כת נוצרית הפועלת בארץ במימון נרחב של כנסיות אוונגליסטיות זרות ומטרתה המוצהרת היא הבאת יהודים לנצרות.

“לאור פניות אלו ערכנו בדיקה באתרים נוספים שלכם וגם בהם גילינו להפתעתנו כי אתם מוכרים את הספר האמור, מה שמעלה חשש מכוונת מכוון בנושא”.

ב’יד לאחים’ הזכירו  ל’רשות הטבע והגנים’ כי מדובר בעבירה על החוק: “מחובתנו להדגיש בפניכם כי יש בכך חשש לעבירה על החוק, שכן בחוק העונשין קבוע עונש מאסר על פעולות לשידול להמרת דתו של קטין: סעיף 368 (ב): ‘המשדל קטין, בפנייה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו – מאסר ששה חדשים'”.

גליק פנה אל הרשות – וזו השיבה: “רשות הטבע והגנים מפעילה מעל ל-50 מרכזי שירות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, כשירות לכלל הציבור המטיילים והמבקרים. מאחר ואתרי הרשות פונים לכל גווני לאומי המטיילים המוצרים הנמכרים הם בהתאם. יש לציין כי כלל המוצרים הנמכרים במרכזי השירות עוברים בקרה ואישור על ידי הארגון”.

אלא שגליק לא השתכנע. “אלו ספרים שמיועדים ליהודים ולישראלים, לא לתיירים”, אמר לחרדים10.

אתמול הבינו בהנהלת הרשות, כפי הנראה, כי מכירת ספרים כאלה אינה הולמת, והם הודיעו: “הספרים הורדו מן המדפים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות