לבקשת מנדלבליט: בג”ץ ידון שוב על הכשרות הפרטית בהרכב מורחב

נשיאת בית המשפט העליון אישרה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בעתירה על הכשרויות הפרטיות • בג"ץ קבע בחודש יוני כי עסקים לא יוכלו להציג תעודות כשרות פרטיות - ללא תעודת כשרות של הרבנות
נחמן גור
י"ב תשרי התשע"ז / 13.10.2016 23:49

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, החליטה היום (חמישי) לקבל את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לדון שוב בעתירה שמבקשת לאפשר לגופים פרטיים להעניק תעודות כשרות – והפעם בהרכב מורחב של שבעה שופטים.

בחודש יוני האחרון דחה בג”ץ את העתירה ברוב של שניים מתוך שלושה שופטים.

מנדלבליט ביקש דיון החוזר בטענה ש”מדובר בהלכה בעלת חשיבות רבה הנוגעת לליבת יחסי דת ומדינה בישראל ולסוגיות של חופש עיסוק וחופש הפרט”.

שופטי בג”ץ – המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט נעם סולברג, נגד דעתו החולקת של השופט אורי שוהם – דחו בחודש יוני עתירה שהגישו בעלי עסקים מירושלים, נגד אכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בעניינם, וקבעו כי אסור להציג עסק ככשר ללא תעודת כשרות של הרבנות.

השופטים החליטו אז, באופן נדיר, לקבל את עמדת הרבנות הראשית ולקבוע כי היא העמדה הנכונה, ולא עמדת היועץ המשפטי לממשלה שהוצגה בפני בג”ץ.

בפסיקתו כתב השופט סולברג: “פרשנותה הנכונה של הוראת סעיף 3(א) לחוק איסור הונאה בכשרות היא זו שהציעה לפנינו הרבנות הראשית. מבַּלעדי תעודת הכשר מטעם אחד מן הגורמים המוסמכים לפי סעיף 2 לחוק, אזי כל מצג כשרותי בכתב, בין אם הוא כולל את המונח ‘כשר’ (על הטיותיו השונות), בין אם לאו – אסור”.

היועץ, שעמדתו לא התקבלה, כאמור, לא ויתר, וביקש דיון חוזר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות