‘עוסקים לפרנסתם’ התענגו ב’יום בית המדרש’ של ארחות יושר • תיעוד

גדולי ישראל, רבנים, אישי ציבור וקרוב לאלף "עוסקים לפרנסתם" השתתפו בכינוס של ארגון 'ארחות יושר', בראשו עומד הרב אריה קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח קנייבסקי • צפו בתיעוד של שוקי לרר
יוסף גרינבוים • צילום: שוקי לרר
ד' סיון התשע"ו / 09.06.2016 22:33

קרוב לאלף “עוסקים לפרנסתם” השתתפו השבוע ב’ירחי כלה’ שעל ידי ארגון ארחות יושר, שבנשיאות הגר”ח קנייבסקי, במלון ‘ציפורי בכפר’ בחפץ חיים.

מאות אנשי עסקים, עסקנים, ואברכים העומלים לפרנסתם השתתפו ב’יום בית המדרש’ לקראת חג השבועות ושלושת ימי הגבלה – יום שכולו לימוד תורה ומוסר.

זו הפעם השלישית ברציפות שארגון ארחות יושר עורך ‘יום בית המדרש’, והשנה גם בהנהלת הארגון לא ציפו להצלחה כבירה כזו, כשהערכה הראשונית הייתה למקסימום 700 איש.

ארגון ארחות יושר, בראשו עומד הרב אריה קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של הגר”ח קניבסקי, לקח על עצמו להפיץ תורה ומוסר, במאות שיעורים מידי יום בכל רחבי הארץ. ב’יום בית המדרש’ הובאו גדולי ראשי הישיבות, רבנים, מגידים ועוד שריתקו את הקהל הגדולומילאו אותו ברוחניות לקראת חג השבועות.

משתתפי ‘יום בית המדרש’ זכו לארוחות בוקר, צהרים וערב חינם, לצד כיבוד עשיר במשך כל שעות היום, באדיבות ‘צפורי קלאס’, כדי שיוכלו לשהות במקום במשך כל שעות היום ולא לפספס דרשה אחת או שיעור אחד.

את יום הלימוד פתח שיעור בדף היומי של הרה”ג רבי צבי יהודה לאו, רב קהל חסידים בת”א, כאשר מיד אחריו נשא דברים הגרי”מ רובין רבה של קהילת בני תורה בהר נוף, אשר ענה על מאות שאלות בענייני חג השבועות ובעוד עשרות נושאים מרתקים בנושא תורה מן השמים.

לקראת סיום השיעור הגיע למקום  הגרי”מ לאו אשר ריתק את השומעים בסיפור עם ניחוח היסטורי מלפני 49 שנה, כאשר הוזמן לשאת דברים באוהל שם בת”א.

בהתרגשות רבה קיבלו הקהל את בואו של המשגיח הגר”ח מישקובסקי שהביא את מכתביהם של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי.

הגראי”ל שטיינמן כתב במכתבו:

בס”ד
לכ’ קהל המתאספים ליום שכולו שכולו תורה ע”י ארגון ארחות יושר
שלומכון יסגא מאוד
כל כינוס לשם שמים סופו להתקיים, בפרט בימים אלו שהם הימים המיוחדים של הכנה למתן תורה, הנני בברכה לכל המשתתפים שיזכו לעלות ברוחניות ובגשמיות
א.י.ל שטיינמן

הגר”ח קנייבסקי כתב במכתבו:

ראש חודש סיון תשע”ו
הנני לחזק ידי העמלים בפרנסתם שבאו והשתתפו לעמול בתורה ב”ירחי כלה” שע”י ארגון “ארחות יושר” בח”ח שיזכו להצלחה וכל טוב ברו”ג ונחת מכל יוצ”ח.
חיים קניבסקי

אחר כך ריתק את השומעים בדברי הלכה הגרי”א דינר, רב בית הכנסת דברי שיר.

לאחר תפילת מנחה הסב הקהל הענק לארוחת צהריים חגיגית, כאשר מיד לאחריו החל מושב בו נשאו דברים הגרמ”ה הירש, המגיד מישרים רבי שלמה לוונשטיין, דרשה בענייני חינוך מהמחנך הנודע רבי רפאל גריינימן, רבי יהושע פינק נשא דברי חיזוק, ובסיום היום  –  זיץ מיוחד עם רבי אלימלך בידרמן, אליו הגיעו עוד מאות רבות של משתתפים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות