הגר”א יוסף הודיע לבג”ץ: לא עוסק יותר בכשרות, העברתי הסמכויות

בעקבות הגשת כתב האישום נגדו ועתירה שביקשה להשעותו מתפקידיו כרב העיר חולון וכחבר מועצת הרבנות הראשית, הודיע רב העיר חולון על העברת סמכויותיו בתחום הכשרות לרב האשכנזי של העיר חולון
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשע"ו / 29.05.2016 10:12

הגאון רבי אברהם יוסף, רבה העיר חולון, העביר לפני כשבוע וחצי את מלוא סמכויותיו בתחומי הענקת הכשרות לעמיתו הגאון רבי יוחנן גוראריה, רבה האשכנזי של העיר.

לפי דיווח בערוץ 7, העברת הסמכויות התבצעה בעקבות עתירה שהוגשה לבג”ץ על ידי ‘תנועת נאמני תורה ועבודה’, בדרישה להשעות את הרב יוסף מתפקידיו כרב העיר חולון וכחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, בשל כתב האישום שהוגש נגדו.

הרב יוסף הגיש את תשובתו לבג”ץ, כאליה צירף מכתב ששיגר לעמיתו האשכנזי, בו העביר לו את סמכויותיו.

עורכי דינו הוסיפו, עם זאת, כי אין לדעתם כל מקום להשעות את הרב יוסף מתפקידו, זאת לאור מהות העבירות בהן הוא מואשם, והעובדה שהמשפט צפוי להתנהל במהירות יחסית.

עו”ד אסף בנמלך, המייצג את תנועת נאמני תורה ועבודה בעתירה יחד עם עו”ד מתי רוזנבאום, מסר בתגובה: “ההחלטה המתבקשת של הרב יוסף לנטרל עצמו מעיסוק בענייני כשרות התקבלה רק בעקבות עתירת התנועה לבג”צ. פניות קודמות לרב יוסף, לרבנים הראשיים וליועצים המשפטיים כלל לא טופלו.

“בנסיבות אלה, ספק אם די בהחלטתו של הרב שלא לעסוק בענייני כשרות עד לבירור משפטו. אנו נלמד את עמדת הרב יוסף ונבקש להגיב עליה בפני בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות