אריה דרעי צפוי לקבל סמכויות על כל היישובים החרדים בארץ

הממשלה צפויה לאשר ש'שר הפריפריה' יקבל אחריות על כל היישובים שנמצאים בעשירונים הנמוכים, וגם על שכונות ורחובות בערים הגדולות • מדובר בישובים בהם מרוכז הציבור החרדי ומצביעי ש"ס - בית שמש, ביתר, אלעד, עמנואל וקריית יערים • שר הבינוי והשיכון גילה שדרעי מתכוון לקחת סמכויות בינוי בישובים שהתווספו למשרדו - והוא מתנגד
אריה ריבקינד
א' אייר התשע"ו / 09.05.2016 13:21

כאשר השר אריה דרעי ויתר בחודש אוקטובר האחרון על משרד הכלכלה, ומונה לשר הפנים, הוא דרש להוסיף למשרד הנגב והגליל את האחריות גם על ה’פריפריה חברתית’.

בהחלטת ממשלה שנשלחה לשרים ביום חמישי האחרון התברר כי דרעי יקבל תחת סמכותו את כל הישובים שנמצאים בעשירונים הנמוכים: 1-4 על פי דרוג הלמ”ס וגם שכונות ורחובות מסוימים בערים הגדולות.

לפי דיווח של אילאיל שחר בגלי צה”ל, בנספח של הצעת המחליטים מופיע כי דרעי יהיה אחראי בין השאר על בית שמש, ביתר עילית, אלעד, עמנואל וקריית יערים – יישובים חרדיים בהם מתגוררים לא מעט מצביעי ש”ס.

עוד ברשימה: שכונות הבוכרים ועיר גנים בירושלים, שכונת הארגזים וכפר שלם בתל אביב, אור עקיבא, קריית מלאכי ועוד. ברשימה החדשה מופיעים גם לא מעט יישובים ערביים.

לפי הדיווח, לא כל השרים אהבו את ההתפתחות הזו: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, גילה שדרעי מתכוון לקחת לעצמו גם סמכויות בינוי בישובים החדשים שהתווספו למשרדו, והוא מתנגד לכך נחרצות.

בינתיים הדיון בעניין נדחה בשבוע, שכן השר דרעי נעדר מהישיבה בגלל אזכרה לאביו ז”ל. בינתיים מתקיימים מגעים בין משרד הבינוי למשרדו של דרעי, כדי להגיע להסכמות בעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתנו לו בכוונה,כי מהחרדים אין מה לקחת.
    09/05/2016 13:53
    שאכפת לו
  1. עשו לו תרגיל,כאחראי על ישובי החרדים,לא יהיה מה לקחת.