15,000,000 ש”ח בנסיון הברחה אחת

המכס: יבואן הצהיר על שתי מכולות של רהיטים, אך מאחוריהם נתפסו 305,000 חפיסות סיגריות, 97,000 יחידות של מכשירים רפואיים, 50 קורקינטים חשמליים ו-3,100 טלפונים סלולריים

ניסיון הברחה חסר תקדים בהיקפו סוכל אתמול (יום ג') בנמל אשדוד:

שתי מכולות ובהן סחורות בשווי כולל של למעלה מ-15 מיליון שקל הכילו מאות אלפי חפיסות סיגריות, קורקינטים ממונעים, טלפונים סלולריים, שעונים ותיקים.

ברשימון שהוגש למכס נרשם שבמכולות יש ריהוט גן מסין. אולם, המערכת להערכת סיכונים של רשות המיסים התריעה על חשד והמכולה נשלחה לשיקוף, ולאחר מכן לבדיקה פיזית, שבה נמצאו בפתח המכולה פריטי ריהוט שונים, אולם אלו שימשו הסוואה ל-305,000 חפיסות של סיגריות "מרלבורו", שכוסו בבד יוטה כדי להקשות על הזיהוי. המס על כמות חפיסות אלו עומד על 6.5 מיליון שקל.

החקירה העלתה, כי ישנה מכולה נוספת על שמו של אותו יבואן וגם לגביה הוצהר שהיא מכילה רהיטים. המכולה השנייה נבדקה, וגם בה נמצאו רהיטים בחלק הקדמי, ומאחוריהם 3,100 מכשירי טלפון סלולרי תוצרת סמסונג ונוקיה, 50 קורקינטים חשמליים בעלי עוצמה גבוהה האסורים בייבוא ללא רישיון, אלפי שעונים, תיקים, ארנקים, חגורות ומשקפיים שנשאו מותגים מזויפים של רולקס, פראדה, שאנל ולואי ויטון.

לטענת יחידת המכס באשדוד ויחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, מאחורי ניסיון ההברחה עמד יגאל כהן מירושלים, אשר מעצרו הוארך היום (יום ד') בארבעה ימים.
שלמה בן חיים
י"ד סיון התשע"ד / 11.06.2014