סכסוך העבודה בקווים מחריף: צפויים שיבושים כבדים

הבוקר ומחר צפויים שיבושים כבדים בקווי אשכולות התחבורה הציבורית, שבהפעלת חברת קווים: נהגי החברה ישבשו החל מהבוקר את פעילות האוטובוסים, במבגרת מאבק עם ההנהלה על שכרם. חברת קווים: "לצערנו ועד עובדי קווים החליט לנקוט עיצומים במהלך משא ומתן שמתנהל. אנו עושים את כל המאמצים כדי למזער את הפגיעה בשירות לנוסעים".

השיבושים יורגשו בכל האזורים בהם פועלים קווי החברה, אך בעיקר באזור רמלה, לוד ופתח תקווה. זאת מכיוון שלדברי ועד העובדים, באזורים אלו ספגו העובדים לאחרונה איומים ולחצים מצד הנהלה כנגד החלטתם להתאגד. הנהגים מוחים על כך שההנהלה מסרבת להעניק להם תוספת שכר ודורשים כי תנאי העבודה הנוכחים ישופרו.

לדברי ועד הנהגים הם מוחים נגד שעות העבודה הארוכות, 13 שעות לדבריהם בממוצע ליום. בנוסף הם מוחים על שיבוץ שרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה, פנסיה מינימלית והיעדר קרן השתלמות. מלבד השיבושים מתכוונים הנהגים להפגין ביום שני בבוקר מול משרדי חברת מאיר של יעקב שחר, שבבעלותו 35% מחברת קווים.

לפני כשבועיים ניסו נהגי החברה לקיים שיבושים שלא יפגעו בנוסעים. הנהגים ניסו לקיים את הנסיעות כרגיל אך מבלי לקחת מהנוסעים תשלום. דרך פעולה זו לא צלחה לאחר שלא כל הנהגים מלאו אחר המהלך. בהודעת ועד העובדים נאמר כי החברה איימה על הנהגים בתביעות אישיות ולכן רבים מהם חששו לבצע את הסנקציה. "אמנם מדובר בסכסוך עבודה קיבוצי ועל כן אין ערך בתביעה אישית, אך ציבור הנהגים חש מאוים", לדברי נציג הועד.
שלמה בן חיים
ג' סיון התשע"ד / 01.06.2014