מוזס על חוק ביטול המע”מ: חוקי סדום

"חוקי סדום." כך הגדיר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס את החוק החדש שיזם שר האוצר לפטור ממע"מ לרוכש דירה יוצא צבא בלבד. "ההחלטה להעניק ליוצאי צבא פטור עד סכום של 1.6 מליון ₪ ולחרדים פטור רק עד 600,000 אלף ₪ נובעת משנאה עזה והתעמרות בחרדים. "בסכום הזה אפשר לקנות רק מחסן חשוך. וזה מה שרוצה בשבילנו יאיר לפיד. לדחוף אותנו למחסנים. לחסום לנו את האויר. לאלץ משפחות ברוכות ילדים להתגורר במרתפים ולמנוע מהם קורת גג".

הרב מוזס אמר כי משרד האוצר ומשרד הכלכלה מנפנפים בסיוע שלהם לחרדים אך הם זורים חול בעיני הציבור בכלל ובעיני החרדים בפרט. "קוראים לנו לצאת לשוק העבודה. להשתלב. מפרסמים מכרזים ושום חרדי לא זוכה בהם רק בשל היותו חרדי. החרדים הפונים אל משרד הכלכלה מופנים לארגונים החרדיים המתמחים בהשמה. בנט מספר סיפורים על שילוב חרדים. אך פועל בדיוק ההיפך. כל מה שמספר בנט על קו מיוחד לחרדים לעבודה. ההודעה שם מפנה לארגונים כמו מפתח של הג'וינט..."

"הגישה של האוצר ידועה" תקף הרב מוזס "הלקסיקון שלהם מלא בביטויים נגדנו. הם כמו סדום עם פלומבה של היועץ המשפטי לממשלה. גם בסדום היה יועץ משפטי! אינני יודע איך הוא נגרר אחר סיפור כזה. איך נתן כשרות לדבר כל כך טרף!!

"הציבור החרדי זכאי כמו כל משלם מיסים אחר במדינה, לקבל את אותן הטבות". אמר הרב מוזס "יהודי חרדי בעל משפחה עם ילדים משלם מע"מ הרבה יותר מכל חילוני אחר. מדוע כספי המיסים שלו אמורים לממן את כל האזרחים פרט לחרדים? איזו מן התעללות זו? בג"צ כבר קבע בעבר כי קי"צ – קיצבת ילדים מוגדלת ליוצאי צבא היא בלתי שוויונית ופסל אותה. וגם הפעם, מלאכתנו תיעשה על ידי אחרים ובג"צ שיידון בעתירה של הערבים בענין, יהיה זה שיוכיח לממשלה האיומה הזו שהחלטות מסוג זה בלתי ראויות ואסורות".

"הממשלה בפעולותיה מסווגת את הציבור החרדי כאזרחים מסוג ב' ויוצרת מעמדות והעדפות בלתי נתפסות, ועלינו באופוזיציה לעשות הכל, על מנת להפיל את הממשלה הרעה והכושלת הזו".
שלמה בן חיים
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014