יעקב אשר: לממן עמותות פרטיות העושות למניעת שיכחת ילדים ברכב

במסגרת יום הבטיחות בכנסת, התכנסה הועדה לזכויות הילד, בכדי לדון בדרכים להתמודדות ופתרון תופעת שכחת ילדים ברכב, אשר ל"ע גבתה כמה וכמה קרבנות בשנה האחרונה, וזאת על ידי אי שימת לב רגעית דווקא על ידי הורי הילדים.

ח"כ הרב יעקב אשר שהשתתף בישיבה, העלה כמה הצעות מעשיות לביצוע מידיי ואשר עשויות לצמצם את התופעה הנוראה למינימום.

ראשית, ברך ח"כ אשר, את החלטת שר התחבורה להקצות משאבים למסע פרסום והסברה בקרב אוכלוסיית ההורים, אך עמד בדבריו שחובה לדאוג לפרסום במדיות המיועדות לכל סוגי הזרמים וגווני החברה, וכן בקרב הציבור החרדי אשר ב"ה נתברך במשפחות ברוכות ילדים, וכמעט ולא חשוף לפרסומות זרות.

בדבריו חיזק ח"כ הרב אשר את ההצעה שהעלו חברי הוועדה לחייב לפחות ברכבים החדשים התקנת מערכות הרתעה טכנולוגיות אשר יתריעו תוך זמן מינימאלי באמצעים שונים, במקרה של שכחת ילד ברכב סגור. התקנה זו תחייב את כל היבואנים, ותופיע ברישיון הרכב כאמצעי בטיחות הכרחי ובלעדיה לא יורשה הרכב לעלות על הכביש.

במסגרת תומכת למערך ההסברה ואמצעי הבטיחות, העביר ח"כ אשר דרישה לתמוך כלכלית בעמותות פרטיות העוסקות זה מכבר בהסברה בנושא. כדוגמא הזכיר את עמותת "חיים וחינוך דרך" שבניהול הרב לייכטר, אשר פועלת בבני ברק ובאזור גוש דן. פעילות העמותה, ציין הרב אשר, הינה מצילת חיים וכיום מתבססת על תרומות וטוב ליבם את הערים והרגישים לנושא בלבד. יש לעודד פעילות ארגונים ועמותות כעין זו, ולהעניק להם תמיכה ממשלתית ראויה.

כמו כן הוסיף ואמר, בנושא של פיקוח נפש אסור להתמהמה ולכן מחובתנו לקדם את החקיקה באופן מיידי, אשר תחייב כל מסגרת, גן ילדים, מעון, פעוטון וכדו', ליצור קשר עם ההורים בדרכים שונות ולברר את סיבת אי הגעתו של ילד אל המסגרת בתוך פרק זמן סביר משעת פתיחתה ואף להתקין במקום בולט אמצעים שיתריעו על היעדרות הילד .

הפעלת אמצעים אלו בתקצוב ובתקנות, סיים ח"כ הרב אשר, עשויה בע"ה למזער את התופעה הקשה ואף להעלימה כליל. ולשם כך נדרשת ערנותם של חברי הועדה והגורמים השונים על מנת ליישם הצעות אלו כבר במושב הקיץ הקרוב.
שלמה בן חיים
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014