וונדליזם בבית כנסת בקרית הרצוג

מינויו של הרב יוסף ליברמן כרב בית הכנסת שבשכונת קרית הרצוג בבני ברק הביא השבוע לאירועים בלתי נעימים במקום.

כזכור, התקיימו במהלך הימים האחרונים בחירות לרבנות בית הכנסת, כאשר רוב מניין ובניין מהציבור בחרו ברב ליברמן, דומ"צ בבתי הדין של הגר"נ קרליץ והגר"ש ווזנר.

בשבת האחרונה נערך הקידוש לרגל המינוי, בקידוש השתתפו רבני השכונה ובני הקהילה באזור.

בבוקרה של השבת, כאשר הגיעו הגבאים לפתוח את שערי בית הכנסת, הופתעו לגלות כי בשלושת מנעולי המקום תחובים קיסמי עץ השבורים בתוך המנעולים.לאחר מאמצים מרובים השיגו את המפתח של יציאת החירום כדי להיכנס לבית המדרש.

הפתעה נוספת חיכתה להם כאשר גילו כי המנורות, שנתלו לכבוד המעמד, כובו במהלך ליל שבת.

לאחר התפילה, התקיים במקום קידוש בהשתתפות הרבנים הגאונים שליט"א הגאון רבי יהודה אריה שוורץ - המרא דאתרא דקריית הרצוג, הגאון רבי בונים שרייבר רב קהילת "מנין אברכים" ור"י נתיב הדעת, הגאון רבי דוד הלל רב קהילת אבן ישראל, הגאון רבי אשר ברסלויער ראש כולל הר"ן, ורב בית הכנסת יוצאי חברון בקריית הרצוג, הגאון רבי שלמה ליפשיץ רב קהילת יסודות בפרדס כץ, הרב סגל ראש ישיבת "ברכת יוסף" הרב שוורצברד מנהל תלמוד תורה כרם גפן ישראל ועוד רבנים חשובים.

במהלך המעמד נשא דברים המרא דאתרא הגאון רבי יהודה אריה שוורץ שליט"א. "בשידוכים לפעמים צד החתן זכה, ולפעמים הצד השני זכה, פה שני הצדדים זכו גם הרב זכה בקהילה מיוחדת וחשובה מאד, וגם הקהילה זכתה ברב שהוא תלמיד חכם עצום וירא שמים, לאחר מכן הוסיף שהוא מוכרח לומר משהו נוסף וכך אמר: כי לאחרונה יש כאלה שמדברים כאילו הקהילה כאן זלזלה בתלמיד חכם, אני חייב להגיד לכם זה מוציא שם רע, אני הייתי מעורב כאן בכל מה שהיה וכל מה שנעשה כאן הוא בהוראת גדולי ישראל, והכל היה תוך שמירה על כבודו של תלמיד חכם, כולל הבחירות שהתנהלו כאן, ולאנשים שמוציאים על הקהילה כאן לשון הרע קוראים להם דתן ואבירם, הם מוציאי שם רע, ובאמת שהרב ישעיהו פרנקל הוא תלמיד חכם עצום, וגומל חסדים מופלג, אבל אף אחד כאן לא זילזל בו והכל נעשה תוך זהירות מופלגת בכבודו, והכל על פי הוראתם הישירה של גדולי ישראל, ואני אומר זאת בידיעה ברורה".

בשבוע האחרון הגיעו רבני המקום למעונם של מרן ראש הישיבה הגאון ר' אהרן לייב שטיימן שליט"א, מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א, מרן הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א ומרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א כדי לקבל את ברכתם להצלחת השכונה.
שלמה בן חיים
י"ח אייר התשע"ד / 18.05.2014